pens invriezen ontdooien

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pens invriezen ontdooien

Berichtdoor Barfplaats

dogofamilie
1-ster

pens invriezen ontdooien

Berichtdoor dogofamilie » Za 20 Dec 2014, 21:32

Ik heb even een vraagje.
Ik heb lamspens gehaald, heel en vuil.nou is mijn vraag ze waren door de slager al ingevroren maar om ze in porties te snijden moet ik ze ontdooien mag ik ze daarna weer opnieuw invriezen.
En klopt het dat er elke dag pens gegeven dient te worden.
CindyMayella
5-sterren

Re: pens invriezen ontdooien

Berichtdoor CindyMayella » Za 20 Dec 2014, 21:47

Appie krijgt standaard op woensdag alleen pens, verdeeld over 2 maaltijden...... Daarnaast 4 dg per week naast zn vleesbot, spier en groente ook nog een klein beetje konijnenorgaan (in verhouding wat hij mag).....  Alleen als ie KVV geef of zalm, dan geef ik geen organen. Geen problemen mee, hij doet het er goed op.....
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Za 20 Dec 2014, 22:09

Ja hoor gewoon weer invriezen.
Ik geef hier ook alleen op woensdag 500 gr  pens  met een klein beetje botmix omdat hij op enkel pens wat dunne ontlasting krijgt. :)
Dit is in verhouding wel wat meer dan de 10% wat aangeraden word, maar ik heb daar niet zoveel moeite mee ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 22 Dec 2014, 08:09

dogofamilie schreef:Ik heb even een vraagje.
Ik heb lamspens gehaald, heel en vuil.nou is mijn vraag ze waren door de slager al ingevroren maar om ze in porties te snijden moet ik ze ontdooien mag ik ze daarna weer opnieuw invriezen.
En klopt het dat er elke dag pens gegeven dient te worden.

Ik zou het zo min mogelijk ontdooien. Een heel klein beetje ontdooien en dan is het met een goed scherp mes (of zaag) al goed snijbaar. Gauw in porties en dan opnieuw invriezen. Pens stikt van de bacteriën (vooral goede!) en als je pens "mishandeld", gaat het ook onnodig smerig ruiken.

En nee, je hoeft niet iedere dag pens te geven. Je heeft ongeveer 10% pens in totaal en dat mag je over 1 dag of over 7 dagen of alles daar tussen in verspreiden.
dogofamilie
1-ster

Berichtdoor dogofamilie » Ma 22 Dec 2014, 13:44

Ik heb alles uitgerekend en mn reu moet 100 gr pens per dag maar ik mag hem dus ook 2 x in de week 350 geven en dan 2 andere dagen bv spiervlees extra wat ik dan weer minder geef op de pens dagen.
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Ma 22 Dec 2014, 16:44

Klopt :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”