Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Lazy Garfield
5-sterren

Berichtdoor Lazy Garfield » Di 16 Dec 2014, 13:15

Angelique
5-sterren

Re: Het zal je maar gebeuren.

Berichtdoor Angelique » Di 16 Dec 2014, 13:16

:-X :-X :-X
Lazy Garfield
5-sterren

Berichtdoor Lazy Garfield » Di 16 Dec 2014, 13:19

Angelique schreef: :-X :-X :-X

Precies dat denk ik ook, wil geen verdere reacties oproepen maar wel weer toevallig dat soort honden!
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Di 16 Dec 2014, 13:22

Mijn hemel, ik heb beeld daar ik altijd met mijn kleine in de wagen wandel. :-X Pffff, die vrouw heeft doodsangsten uitgestaan. Voor je hond, dan je kind, jezelf... Echt afschuwelijk. Ik loop toch - hoe generaliserend ook - nog altijd een blokje om voor dit type hond. Wil hier geen discussie mee aanwakkeren, die is hier al 100x gevoerd, en er zullen enorme schatten bij zitten, dat geloof ik direct, maar het zijn toch weer dit soort honden...
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Di 16 Dec 2014, 13:27

Jantina schreef:Mijn hemel, ik heb beeld daar ik altijd met mijn kleine in de wagen wandel. :-X Pffff, die vrouw heeft doodsangsten uitgestaan. Voor je hond, dan je kind, jezelf... Echt afschuwelijk. Ik loop toch - hoe generaliserend ook - nog altijd een blokje om voor dit type hond. Wil hier geen discussie mee aanwakkeren, die is hier al 100x gevoerd, en er zullen enorme schatten bij zitten, dat geloof ik direct, maar het zijn toch weer dit soort honden...

Inderdaad. Nu loop ik ook om voor herders, rotweilers ed waarvan ik niet zeker weet dat ze onder controle staan en ja ik heb zelf ook al jaren herders. Gewoon omdat je niet weet wat voor een baas bij die honden loopt.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 16 Dec 2014, 13:28

Nou, ik durf het wel hardop te zeggen hoor. Van mij mag er per direct onmiddellijk een permanent verbod komen op dit soort honden. Op het fokken en het houden. Want het spijt me, maar sinds dat verbod is opgeheven, neemt het aantal van dit soort honden enorm toe. En in deze overvolle maatschappij horen ze in mijn ogen niet thuis. Te meer niet daar het type mens wat er gemiddeld mee loopt minder dan echt helemaal niks van honden weet en hier alleen mee loopt vanwege 'de uitstraling'. Echt. Weg ermee. Ja, ik generaliseer. En het zij zo. De mensen die zich niet aangesproken hoeven te voelen, voelen zich vast niet aangesproken. En als ze zich wel aangesproken voelen: als je de schoen niet past, moet je 'm niet aantrekken.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Di 16 Dec 2014, 13:29

yep ik ook.... ik ontloop bijna alle honden!
die van mij zijn 9 van de 10 x de l*l en daar ben ik wel goed mee klaar inmiddels
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 16 Dec 2014, 13:30

Lazy Garfield schreef:Precies dat denk ik ook, wil geen verdere reacties oproepen maar wel weer toevallig dat soort honden!

Ja nee, die verhalen over de enkelbijtende jack russels of die lilluke Golden retriever kan ik onderhand ook wel dromen, alsof de fotootjes van de lieve klapkaak in de armpjes van het net zo lieve 5 jarige buurmeisje.

6 van die joekels die een pup van 3 maanden verscheuren. Ben weer benieuwd hoe hondenbestuderend Nederland dit recht gaat l*llen.

Vraag me echt af wanneer hier een keer iets mee gedaan wordt.
Lazy Garfield
5-sterren

Berichtdoor Lazy Garfield » Di 16 Dec 2014, 13:34

Angelique schreef:Ja nee, die verhalen over de enkelbijtende jack russels of die lilluke Golden retriever kan ik onderhand ook wel dromen, alsof de fotootjes van de lieve klapkaak in de armpjes van het net zo lieve 5 jarige buurmeisje.

6 van die joekels die een pup van 3 maanden verscheuren. Ben weer benieuwd hoe hondenbestuderend Nederland dit recht gaat l*llen.

Vraag me echt af wanneer hier een keer iets mee gedaan wordt.

Dan zeg ik het maar gewoon:
Verbieden die rassen!
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Di 16 Dec 2014, 13:36

Er zijn toch landen om ons heen waar de muilkorf en aanlijnen verplicht zijn voor dergelijke rassen? (lees ik wel eens in de vakantie verhalen) Begin daar maar eens mee...
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Di 16 Dec 2014, 13:53

Pff het zal je hond zijn  :'(

Tja, ik ken enorm lieve "dat soort honden" maar dan nog vertrouw ik ze nooit 100% en de eigenaren zeggen vaak zelf ook dat ze ze altijd scherp in de gaten houden, het minste geringste starten, grommen of ander teken dat ze een andere hond niet leuk vinden en dan roepen ze ze terug en lijnen aan. Maar de tegenhanger is dat ik minstens 2x zoveel niet leuke "dat soort honden" ken en van mij mag dat verbod er ook komen als ik eerlijk ben  :-X
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 16 Dec 2014, 13:56

Pfff ik zeg het nog maar eens. Blij dat ik niet meer in Nederland woon. Hier nooit last van loslopende enge honden.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Di 16 Dec 2014, 14:18

Lil schreef:Inderdaad. Nu loop ik ook om voor herders, rotweilers ed waarvan ik niet zeker weet dat ze onder controle staan en ja ik heb zelf ook al jaren herders. Gewoon omdat je niet weet wat voor een baas bij die honden loopt.

Ik ook. Ik ben ongelooflijk stom daarin, maar bij elke hond die we tegen komen maak ik razendsnel, volledig gevoelsmatig en volkomen subjectief de afweging: als dit mis gaat, heb ik dan na afloop nog een levende hond? En als mijn antwoord daarop nee is, dan maak ik dat ik wegkom. En er zijn een aantal rassen/types waarbij is bij voorbaat die vraag al met nee beantwoord en dat is dan maar heel jammer voor de goeien onder hun.

Arme mevrouw van de labrador. Labradors staan natuurlijk ook heel erg bekend als opdringerige vervelende gevallen, maar verscheurd worden door 6 klapkaken is wel van een hele andere orde van grote  :-X. Verschrikkelijk gewoon
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Di 16 Dec 2014, 14:29

Verschrikkelijk.
Ruisje
5-sterren

Berichtdoor Ruisje » Di 16 Dec 2014, 14:30

Diep triest! :'(
Barfplaats
Gesponsord bericht