Ik kan iets niet vinden ;-)

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Za 13 Dec 2014, 22:22

.. terwijl ik vrij zeker weet dat er ergens een mooi overzichtje van was...

Weet iemand waar een "lijstje" staat met de meest gegeven botten van dieren .. maar dan op op volgorde van hardheid?
Ik weet dat logischerwijs klein gevogelte vrij zacht is, dat dragende delen van grote dieren niet mogen worden gegeven ;-) maar ik weet niet van alle dieren waar ik ze moet plaatsen op de schaal..  Of moet ik ervan uitgaan dat "hoe kleiner het dier" hoe zachter de botten?

In dit geval ben ik op zoek naar "hoe hard is haaskarkas"? En dan specifiek de vraag of ik dat aan mijn jongehond van 6,5 maand kan geven (schotse collie).
Beetje vervelend wel want ik weet dat ik zo'n lijstje gezien heb maar ik kan het niet vinden...

Suzanne
Inge en Bono
5-sterren

Re: Ik kan iets niet vinden ;-)

Berichtdoor Inge en Bono » Za 13 Dec 2014, 22:59

Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Za 13 Dec 2014, 23:51

Nee, die vond ik wel, maar dat is net niet wat ik zoek ;-)
Ik weet vrij zeker dat ik een letterlijk overzicht gezien heb met "dit zijn zachte botten", "dit hardere" en dan via "harder" naar "te hard om te geven". En daarbij gaan we er dan van uit dat als er gesproken wordt over "lamsribben" dat dan ook echt van jonge dieren is ;-)

Suzanne
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Za 13 Dec 2014, 23:53

Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Zo 14 Dec 2014, 00:24

Wonder! ;-)
Of het letterlijk deze was, weet ik niet meer maar dit is wel wat ik zoek, thanks!
Dan heb ik een richtlijn en ik snap dat het ene bot het andere niet is, dat het afhangt van de leeftijd van het dier enzo maar ja, dit zocht ik.

Suzanne
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Zo 14 Dec 2014, 15:07

Of het bot van een bepaalde diersoort hard of zacht is wordt ook door de leeftijd en levenswijze bepaald. Dus is bot van een jonge gans boterzacht, van een volwassen gans vrij hard. Een kip die veel beweging heeft gehad heeft ook harder bot dan een kip die in een hokje heeft gezeten met beperkte bewegingsruimte. En of een hond bepaalde botsoorten op een bepaalde leeftijd aankan hangt ook van de hond af en wat hij gewend is te eten.  Het is dus niet zo zwart/wit. ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”