Tijd voor een nieuw kippenfilmpje!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 12 Dec 2014, 10:23

Een filmshot van onze Willem. Hij is zo mooi geworden :smitten:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xOBJsXMa2kM&feature=youtu.be[/youtube]
Inge en Bono
5-sterren

Re: Tijd voor een nieuw kippenfilmpje!

Berichtdoor Inge en Bono » Vr 12 Dec 2014, 10:29

Wat issie leuk  :D
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Vr 12 Dec 2014, 10:30

Heb je ze nog in de kas zitten? Voor de ophok of voor de fun? Ze hebben het leuk zo te zien!!!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 12 Dec 2014, 10:58

Ze zitten in de kas vanwege ophokplicht. Omdat wij binnen de 10 km straal wonen van Zoeterwoude zijn we volgens mij verplicht om ze tot 30 december opgehokt te houden. En ze balen ervan als een stekker!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 12 Dec 2014, 11:22

Ze zijn allemaal mooi geworden  :biggrin2: Als dit afzien is, dan zijn jouw kippen zeurders. Die van mij lopen nu buiten en vinden dat ze erg aan het afzien zijn  :biggrin2:
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Vr 12 Dec 2014, 12:56

Lizzy schreef:Ze zitten in de kas vanwege ophokplicht. Omdat wij binnen de 10 km straal wonen van Zoeterwoude zijn we volgens mij verplicht om ze tot 30 december opgehokt te houden. En ze balen ervan als een stekker!

Vervoersverbod geldt inderdaad ook nog ja...
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 12 Dec 2014, 13:40

Angelique schreef:Ze zijn allemaal mooi geworden  :biggrin2: Als dit afzien is, dan zijn jouw kippen zeurders. Die van mij lopen nu buiten en vinden dat ze erg aan het afzien zijn  :biggrin2:

Jaaa, ze zijn allemaal prachtig! Maar Willem vindt zichzelf ook echt ge-wel-dig :biggrin2:. Hij heeft echt een ego van hier tot Tokio :biggrin2:. Die van mij weten natuurlijk niet wat een kelere weer het buiten is, dus die denken (met die kleine kippenhersentjes) dat ze wat missen :biggrin2:
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 12 Dec 2014, 13:43

Oh! Pep heeft kalkpoten! Ik ben eergisteren begonnen met haar pootjes eerst in een warm sopje Dettol te zetten, haar pootjes af te borstelen. Daarna heb ik ze ingesmeerd met Neemolie (ik kwam erachter dat de vlooiendruppels van Bogacare gewoon neemolie bevatten dus die heb ik erop gedruppeld) en daarna ingesmeerd met olijfolie. Het zag er gisteren al beter uit. Maar zijn er andere dingen waar jullie goede ervaring mee hebben?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 12 Dec 2014, 13:53

Lizzy schreef:Oh! Pep heeft kalkpoten! Ik ben eergisteren begonnen met haar pootjes eerst in een warm sopje Dettol te zetten, haar pootjes af te borstelen. Daarna heb ik ze ingesmeerd met Neemolie (ik kwam erachter dat de vlooiendruppels van Bogacare gewoon neemolie bevatten dus die heb ik erop gedruppeld) en daarna ingesmeerd met olijfolie. Het zag er gisteren al beter uit. Maar zijn er andere dingen waar jullie goede ervaring mee hebben?

Moraal van het verhaal is dat je er iets op moet smeren waardoor de mijten stikken. In principe kun je daar dus iedere dikke olie en/of smeerseltje voor gebruiken. Uierzalf heb ik ook wel eens gebruikt en ook een duur smeerseltje wat leek op vaseline met wat eucalyptus oid. Resultaat was altijd hetzelfde, met een paar dagen, hooguit 1,5 week was het wel een heel end over. Ik liet (vanwege de bevedering) wat vaseline smelten en dompelde daar de poten in. Vonden ze leuk joh  ::)

Bij kaalpootjes werken die laarsverbandjes ook goed. Invetten, verbinden (staat op het kipforum wel ergesn hoe) dan een paar dagen laten zitten en je kan zo de hele zut eraf halen. Dat wordt dan dacht ik weer losgeweekt met lauw water.

Wat ik wel apart vond was dat het dus een mijt is die dit veroorzaakt, en je dan zou denken dat het besmettelijk is. Dat wordt ook altijd gezegd en dat bij mij die witte haan vreselijk kalkpoten had en verder niemand.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 12 Dec 2014, 14:13

OK. Vet erop dus. Ik dacht "Neemolie doodt mijt, let's put on Neemolie". Vind Pep ook niet leuk trouwens.... Maar warme vaseline vonden ze ook niet leuk dus :biggrin2:

Vooralsnog hebben de anderen het ook niet hoor..... Maar ik lees inderdaad ook dat het heel besmettelijk is..... Is die witte haan bij jou ook wat ouder?
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Vr 12 Dec 2014, 14:33

Hier zit alles vrijwillig opgehokt  :P

Luikje is open, maar ze komen er dus écht niet uit nu hè  :rain:
:biggrin2:
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 12 Dec 2014, 14:47

Lizzy schreef:OK. Vet erop dus. Ik dacht "Neemolie doodt mijt, let's put on Neemolie". Vind Pep ook niet leuk trouwens.... Maar warme vaseline vonden ze ook niet leuk dus :biggrin2:

Vooralsnog hebben de anderen het ook niet hoor..... Maar ik lees inderdaad ook dat het heel besmettelijk is..... Is die witte haan bij jou ook wat ouder?

HIj was niet de oudste. Had ook nog leeftijdgenoten, maar was dus de enige die kalkpoten had.
De warme vaseline vonden ze minder erg dan smeren met de creme, en het was effectiever, want je komt met die dikke troep nooit helemaal tussen die veren door. "Ze" heb ik dus allemaal voor JL gedaan, omdat ik dacht...besmettelijk, dus hup, allemaal in bad.  :biggrin2:

Olie kan ook hoor, als het maar verstikt. Voor mijn gevoel bleef de creme beter zitten. Maar als extraatje kun je natuurlijk best wat dingetjes die mijt weren/doden eraan toevoegen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 12 Dec 2014, 16:20

OK, poten staan in de vaseline :biggrin2: (gesmolten, neem er doorheen en op Pep d'r voetjes gesmeerd).
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Vr 12 Dec 2014, 16:25

Vaseline niet te heet doen, anders krijg je gepofte poten.
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Vr 12 Dec 2014, 16:38

Fijn dat ze in elk geval de kas nog hebben om te kunnen spelen..  ;)
Tsjah, afzien.. Maar liever die beestjes laten afzien dan ze kwijtraken..  :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”