Toedienen Vetsemmen...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Toedienen Vetsemmen...

Berichtdoor Barfplaats

geer
5-sterren

Toedienen Vetsemmen...

Berichtdoor geer » Do 30 Jun 2005, 11:27

Sophietje staat momenteel op de Abla- en de Ctenovetsem. Abla omdat haar 'boezem' bijna op de grond hangt van de schijnzwangerschap en Cteno omdat ze heel heftig reageerde op vlooien (dat gaat nu al ietsjes beter)...

Nu vindt Sophie die druppels ronduit smerig en eerlijk gezegd kan ik daar wel inkomen...ik heb ze laatst geprobeerd en het smaakt naar Wodka in het kwadraat. Toedienen is dan ook erg lastig. Ik ben begonnen met een lepel (onverdund), dat lukte de eerste 2 x, toen had ze me door als ik met mijn lepel aan kwam zetten ::). Vervolgens heb ik het verdund met water en in een spuitje gedaan...maar ook dat vindt ze vreselijk...dus nu vliegt ze de bench in of onder tafel als ze ook maar het flauwe vermoeden heeft dat ik met mijn spuit aan kom zetten...

Op beide flesjes staat dat je minimaal een half uur tussen de toediening en het eten moet laten zitten, maar hoe nauw luistert dat nu precies?? En mag je de Cteno en de Abla tegelijk geven, om moet je ook daar weer tijd laten zitten (dat doe ik nu, maar dan moet ik dus 4 x per dag iets toedienen ipv 2 x per dag)...
Ik gooi het nu maar door een klein beetje LPC hondendressing (soort vloeibare jus voor over het eten), dan drinkt ze het zelf op. Maar doet dat echt heel veel aan de werking teniet?

Iemand nog verdere tips?
bernerfan
3-sterren

Re:Toedienen Vetsemmen...

Berichtdoor bernerfan » Do 30 Jun 2005, 11:34

dudley moet dagelijks arthro complex druppels hebben, en osteo vetsem pillen, ik geef t allemaal op t zelfde tijdstip,(nu ongeveer) en inderdaad miinstens een half uur voor of na t eten :) ...de druppels smaken inderdaad nergens naar, en meng die in een schaaltje met wat druppels melk :P is t zo weg ;D ;)
Laatst gewijzigd door bernerfan op Do 30 Jun 2005, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 30 Jun 2005, 11:56

Het alcoholgehalte is ook 51% en 55%... En eigenlijk hebben alle honden hier een schurfthekel aan. Daarom vind ik het ook achterlijk dat al de homeopathische middelen fabrikanten de diergeneesmiddelen op basis van alcohol maken... Maar ja, wie ben ik!

Op zich moeten homeopathische middelen gewoon op schone slijmvliezen ingenomen worden. Dus niet met eten. Dat is omdat het homeopatische middel opgenomen wordt via de slijmvliezen.

Ik lees wel dat het op een stukje wit brood gegeven kan worden. Of inderdaad in wat melk. Je kunt ook alle middelen apart bij de apotheek bestellen. Voor Ctenovetsem is dat Ctenocephalum D30, Ledum palustre D30, Cardiospermum D12, Galphimia glauca D12. Je kunt dus naar de apotheek gaan en al deze middelen los, in tabletvorm, van VSM bestellen. Maar ja, da's een werk! (ook om al die tabletjes te geven!). Voor Alblavetsem valt het mee, maar drie : Pulsatilla D30 , Asa foetida D4, Avena sativa Ø.
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Do 30 Jun 2005, 22:57

Geer, volgens mij kun je de druppels rustig tegelijk geven. Deed ik ook met de verschillende middelen die Gitte kreeg. Dan hoef je nog maar 2x per dag met je spuit rond te rennen. Gitte vond de druppels ook niet lekker (kon je echt aan haar zien), maar ze bleef gelukkig wel altijd netjes zitten als ik haar lip optilde om de druppels in haar wangzak te spuiten.

De tip van Lizzy (tabletjes) is misschien ook een idee? Homeopatische tabletjes worden hier altijd als snoepjes opgegeten ;).
Of de druppels op een stukje brood doen (wel liefst een 1/2 uur voor of na de maaltijd).
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”