Mijn "Sinterklaas" kado is binnen! Zo blij mee!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 05 Dec 2014, 13:22

Kijk eens wat gaaf!!! Een Hondenwereld uit 1974 met in de hoofdrol de Dalmatische Hond!

Afbeelding

Ik kan zo genieten van dit soort foto's:

Afbeelding

Kijk dan, deze is ook zoooo gaaf :biggrin2:

Afbeelding

En in de hoofdrol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze is ook gaaf trouwens! AHV bestaat ook echt al 1000 jaar hee!

Afbeelding
Fenixjuh
5-sterren

Re: Mijn "Sinterklaas" kado is binnen! Zo blij mee!

Berichtdoor Fenixjuh » Vr 05 Dec 2014, 13:24

Wat een leuk Sinterklaascadeau!! Dit jaar slaan wij even over, maar denk dat ik strakjes toch stiekem wat in VL zijn schoen stop  ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 05 Dec 2014, 13:26

Ik heb deze niet gekregen van Leo hoor :). Wij doen ook niet aan Sinterklaas. Maar ik vind het wel prachtig getimed, dat dit uitgerekend op 5 december arriveert. Heel blij mee!
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Vr 05 Dec 2014, 13:28

Leuk!  :D
VAlt eigenlijk wel mee hoeveel de dalmaten zijn veranderd in 40 jaar tijd.
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Vr 05 Dec 2014, 13:31

Genieten, zo'n boek O0
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 05 Dec 2014, 13:40

Bij de advertentie van AHV staat: "Daarom geachte hondenvrienden.... Laat u niet suggereren dat vlees te vervangen is, want vlees is niet te vervangen" :biggrin2:. En toch hebben ze het geprobeerd.... Maar goed, wel geinig he, dat ze ons dan "een hype" durven te noemen. Die rauw/vers hype duurt al veel langer dan 40 jaar ::)
- Judith -
5-sterren

Berichtdoor - Judith - » Vr 05 Dec 2014, 13:43

Geweldig!!!!  :)
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Vr 05 Dec 2014, 13:46

Alleen werd het toen nog zeer geschikt bevonden om te mengen met droogvoer, groenten of brood, hahaha.
Ik weet nog wel dat ik altijd heel graag mijn opa mee hielp om eten voor de mechelaar te maken. Die kreeg 'diner', van dat soort brokkenspul wat je met heet water moest overgieten (bestaat dat nog???), pens, brood en wat er over was van de prak van die dag. En dat alles in een grote afwas-bak.  :biggrin2:

Zo'n oude uitgave hebben is heel gaaf, wij hebben ze van de paardenblaadjes. Echt leuk!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 05 Dec 2014, 13:47

Dat is wel heel gaaf  :D

Ik heb hier ook Rv-boekjes uit een ver verleden waar ook advertenties van Rodi in stonden.

Vers is geen hype, brok is een hype, net zo'n hype als dat je anno 2014 geen pieper meer eetbaar zou kunnen krijgen zonder er minstens 2 voorgemengde zakken met meuk aan toe te voegen. Net als dat geneeskrachtige middelen zo uit de natuur ineens alternatief zijn, terwijl die er al echt langer zijn dan de chemische middelen.

Maar goed, dat terzijde.  :biggrin2: Altijd leuk om zo'n oud blad te lezen en te zien hoe mensen toen tegenover bepaalde zaken stonden.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 05 Dec 2014, 13:49

Jantina schreef:Alleen werd het toen nog zeer geschikt bevonden om te mengen met droogvoer, groenten of brood, hahaha.
Ik weet nog wel dat ik altijd heel graag mijn opa mee hielp om eten voor de mechelaar te maken. Die kreeg 'diner', van dat soort brokkenspul wat je met heet water moest overgieten (bestaat dat nog???), pens, brood en wat er over was van de prak van die dag. En dat alles in een grote afwas-bak.  :biggrin2:

Zo'n oude uitgave hebben is heel gaaf, wij hebben ze van de paardenblaadjes. Echt leuk!

Zo heb ik mijn bouviers gevoerd, zeker 13 jaar lang. Dinner met daarbij gekookte runderstrotten, pens en gemalen kip en zoals het uitkwam een snee brood of de restanten van ons eten.
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Vr 05 Dec 2014, 13:58

Ahhh daar was hij dus niet de enige in. T was wel een vals beest, Dax, afgekeurde politiehond die echt niks van de kleinkinderen wilde weten tenzij ze met een 'kaakje' aan kwamen zetten  ::)
kiara
5-sterren

Berichtdoor kiara » Vr 05 Dec 2014, 14:23

gaaf zo die oude foto's,en inderdaad niet veel veranderd,misschien nu iets minder rank gebouwt? wat langere hals toen,althans dat lijkt voor mij zo
nou veel plezier ermee,
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Vr 05 Dec 2014, 15:08

Tof zeg!

De prijs van de kvv valt me ook nog mee, d'r zijn merken die dat nu nog verkopen in de euro prijs voor dat geld! Is het dus toch niet zo veel duurder geworden dan ik zelf dacht...
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Vr 05 Dec 2014, 15:31

Een heel bijzonder cadeautje, kan me voorstellen dat je daar blij mee bent! 

:D
Lizzy schreef:Maar goed, wel geinig he, dat ze ons dan "een hype" durven te noemen. Die rauw/vers hype duurt al veel langer dan 40 jaar ::)

Héél veel langer kijk maar naar dit stukje:

http://www.newscientist.nl/nieuws/prehi ... ier/  ::)
Ruisje
5-sterren

Berichtdoor Ruisje » Vr 05 Dec 2014, 17:00

Ooo, dat is echt leuk getimed vandaag. :) Maar gaaf hoor die oude tijdschriften met jullie ras er in!

Jantina schreef:Alleen werd het toen nog zeer geschikt bevonden om te mengen met droogvoer, groenten of brood, hahaha.

Ik denk dat ondanks de diner (bestaat nog!) en het brood, opa's hond lekkerder en gezonder at dan de hedendaagse Mechelaar die Koninklijk Konijn of zoiets dergelijks krijgt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”