Honingzalf

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Honingzalf

Berichtdoor Barfplaats

miekjevdv
3-sterren

Honingzalf

Berichtdoor miekjevdv » Ma 24 Nov 2014, 14:26

Mijn Beagle pup Nelson, heeft een wondje op zijn linker lip.
Zijn linker lip is een beetje dikker dan zijn rechter lip en de witte haren hebben ook een bruinere kleur. (de kleur is hetzelfde als bij hondjes met lang wit haar, waarvan de ogen veel tranen, die bruine kleur dat de witte vacht dan krijgt)

Nu heb ik gisteren gezien dat zijn linker lip een beetje bloede. Hij had wat te enthousiast op een beentje gekauwd en zijn lip zat ertussen. Als hij op een beentje kauwt, bijt hij er vooral op langs de linkerkant van zijn mond. Ik denk dat de linker lip hierdoor een beetje geïrriteerd is.
Het bloeden is ondertussen gestopt, er zijn enkel nog enkele donkerbruine korstjes te zien.

Nu wil ik er een paar dagen honingzalf (van vetramil) op smeren, maar omdat het aan zijn linker lip is, bestaat er natuurlijk een kans dat hij de zalf er af gaat likken.

Kan het kwaad als hij een beetje van de zalf binnen krijgt?

Ook ga ik nu een paar dagen zijn beentjes en snacks die hij normaal krijgt niet geven om zijn lip wat tot rust te laten komen.
Lizzy
Moderator

Re: Honingzalf

Berichtdoor Lizzy » Ma 24 Nov 2014, 14:30

Nee, het kan geen kwaad als hij daar wat van binnen krijgt hoor. Het is puur natuur en er zitten geen schadelijke stoffen in.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Ma 24 Nov 2014, 19:38

miekjevdv
3-sterren

Berichtdoor miekjevdv » Ma 24 Nov 2014, 20:41

Bedankt voor de link.
Ben hem nog aan het lezen. Maar staan zeer interessante dingen in.

Kan ik eventueel honingzalf van het merk L-Mesitran soft wondzalf (wel voor mensen) gebruiken?

Deze zalf verkopen ze bij mijn apotheker.
De Vetramil moet ik anders online bestellen en heb ik maar binnen een paar dagen.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Di 25 Nov 2014, 08:09

miekjevdv schreef:Bedankt voor de link.
Ben hem nog aan het lezen. Maar staan zeer interessante dingen in.

Kan ik eventueel honingzalf van het merk L-Mesitran soft wondzalf (wel voor mensen) gebruiken?

Deze zalf verkopen ze bij mijn apotheker.
De Vetramil moet ik anders online bestellen en heb ik maar binnen een paar dagen.

ja,
miekjevdv
3-sterren

Berichtdoor miekjevdv » Di 25 Nov 2014, 21:56

Deze avond voor hij gaat slapen in zijn bench, ga ik er voor de eerste keer zalf aan doen.

Als er tegen het einde van de week geen verbetering te zien is ga ik naar de da.

Mijn vader denkt dat hij een allergie voor iets heeft. Maar ik denk het niet. Ik vind het dan raar dat het maar aan 1 kant is. Zijn tanden zijn juist bijna allemaal gewisseld en daar is ook niets raar aan te zien.
Ik denk dat het gewoon geïrriteerd is door veel langs die kant op iets te bijten.
Hij heeft wel grotere lippen als onze vorige hond.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”