Oversteken

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Oversteken

Berichtdoor Barfplaats

Kaela
5-sterren

Oversteken

Berichtdoor Kaela » Ma 17 Nov 2014, 19:20

Kijken jullie honden mee? Denken ze mee?

Oscar wel en hoewel ik echt niet op hem ga vertrouwen, doet ie het toch heel aardig. Hij kijkt echt links en rechts en snapt ook nog dat als er 2 auto's achter elkaar rijden, dat ze eerst allebei voorbij moeten. Hij heeft alleen een iets andere mening als de auto's ietsje verder uit elkaar rijden, maar ja, hij kan dan ook veel sneller lopen dan ik hihi.

Ik vind het altijd heel grappig als hij mee staat te kijken. Ben wel benieuwd of meer honden dat doen en of ze het er een beetje goed vanaf brengen?
eelke
Moderator

Re: Oversteken

Berichtdoor eelke » Ma 17 Nov 2014, 19:39

Nope, absoluut niet.  ;D
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Ma 17 Nov 2014, 19:48

Tom kent een zebrapad, die kan hij zoeken, en hij weet ook dat als we een keer illegaal oversteken hij moet rennen  :biggrin2:
Uitkijken voor auto's kan hij wel, maar dat doet hij eigenlijk alleen maar als hij als hulphond fungeert, als ik gewoon in staat ben de baas te zijn zou ie zo onder een auto lopen..bij wijze van spreken. Toen hij mij nog wel eens naar huis moest brengen kon hij wel veilig oversteken  :P
joel
5-sterren

Berichtdoor joel » Ma 17 Nov 2014, 19:50

nee hoor, meneer loopt overal het liefst gelijk door, blikt of bloost niet, gewoon vooruit!
Hij wacht pas als ik zeg dat ie moet wachten, hij heeft oog voor alles behalve de naderende auto's fietsen end  ::)
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Ma 17 Nov 2014, 19:52

Nope Kain niet.. Die zou zich zo omver laten rijden..
En aysa? Die is met alles bezig ;D
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 17 Nov 2014, 19:53

Joep heeft vaak niet eens door dat ik besta tijdens het lopen, laat staan andere mensen  ::)

(die moet ik in het bos ook echt aan de kant parkeren met mezelf er tussen als er een fietser voorbij komt, want zelf met de lijn kort zou ie er voor proberen te springen).
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Ma 17 Nov 2014, 20:00

Nee hoor z lopen zo onder een fiets, brommer, auto, bus, vrachtwagen.... :o

They are Immortel ::)

Als ik wacht roep dan stoppen ze wel, maar waarom ??? ???
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Ma 17 Nov 2014, 20:04

Jacy weet prima wat verkeer is. Ik ben vandaag wel wat strenger geworden, want meneer smokkelt op plekken die gescheiden worden door voetpaden.
Hij moet normaal bij het einde van een grasstrook wachten, maar besluit soms zelf dat er geen verkeer aan komt. .
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Ma 17 Nov 2014, 20:12

Martine-Tom schreef:Tom kent een zebrapad, die kan hij zoeken, en hij weet ook dat als we een keer illegaal oversteken hij moet rennen  :biggrin2:
Uitkijken voor auto's kan hij wel, maar dat doet hij eigenlijk alleen maar als hij als hulphond fungeert, als ik gewoon in staat ben de baas te zijn zou ie zo onder een auto lopen..bij wijze van spreken. Toen hij mij nog wel eens naar huis moest brengen kon hij wel veilig oversteken  :P

Blijft razend knap!

Hier snappen ze weinig van verkeer. Fietsers ja dan moet je in de berm gaan zitten en dan krijg je een koekje.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 17 Nov 2014, 20:12

Boris heeft dat jaren gedaan, maar is daar 2 jaar geleden mee gestopt. Cay lette op, maar keek niet echt links en rechts en Jones.... die heeft het concentratie vermogen van een amoebe.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Ma 17 Nov 2014, 20:23

Als ik niks zeg loopt hij zo door maar als ik hem even laat wachten gaat hij zelf weer lopen zodra de auto voorbij is. Iets van besef lijkt er wel in te zitten maar Ilan inzetten als blindengeleidehond lijkt me vragen om ongelukken  :biggrin2:
Sieglinde
5-sterren

Berichtdoor Sieglinde » Ma 17 Nov 2014, 21:15

Fred niet. De hond uit mijn kindertijd wel. Toen woonden we in een straat met een laan in de midden. 2 aparte rijstroken dus. Vondel( de hond) ging telkens op bezoek bij de overbuurvrouw ( waar wij ook vaak gingen). Eerste deel keek ie naar links, kwam er geen auto aan stak hij over. Deed hij een plasje in de laan. Keek dan naar rechts om weer over te steken en bij de buurvrouw te gaan blaffen om open te doen.
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Ma 17 Nov 2014, 21:19

Borke kon dat wel.
Mar die groeide bij ons op toen we nog in een stadswijk woonden en hij meermalen per dag over het trottoir uitgelaten werd.

Sofi kwam bij ons in dit huis, waar we met de achtertuin direct aan een losloopgebied zitten.
Sofi kent dat dus niet, die loopt alleen tijdens vakanties aangelijnd in de stad. Thuis loopt ze vrijwel altijd los.
-Saskia-
5-sterren

Berichtdoor -Saskia- » Ma 17 Nov 2014, 21:39

eelke schreef:Nope, absoluut niet.  ;D

+1
De wereld is van Wodka en oversteken is een uitgelezen kans om op het kruispunt te gaan zitten poepen.  ::)
-Saskia-
5-sterren

Berichtdoor -Saskia- » Ma 17 Nov 2014, 21:40

M@rina schreef:Nee hoor z lopen zo onder een fiets, brommer, auto, bus, vrachtwagen.... :o

They are Immortel ::)

Als ik wacht roep dan stoppen ze wel, maar waarom ??? ???

;D ;D ;D Dat dus.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”