oorontsteking en anaalklieren

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Wo 12 Nov 2014, 21:23

Senna (labrador) heeft al een paar maanden oorontstekingen en zalfjes gehad en ook een paar weken anaalklieren gehad waar groen pus uit kwam, wat nu over is.
Nu denkt de dierenarts dat het of een voedselallergie is of een chronische oorontsteking.
Ze heeft met een staafje per oor een test gedaan naar een lab waar ik vrijdag het resultaat van krijg.
Nu wilt ze dus als het een chronische oorontsteking is 1 keer per week voor de rest van haar leven prednison zalf in haar oren geven. is dit wel gezond???
ik heb liever geen troep in mijn hond, maar ook liever niet een hond met oorpijn  :-\  :'(
En anders moet ik voedseleiwitten gaan elimineren.

Als het een eliminatiedieet is heb ik een probleem, want dan kan ik alleen nog maar patrijs, kwartel, lama en gans geven.
En ik wil niet voor 70 euro aan vlees kopen wat ze misschien totaal weigert om te eten en ik weg kan gooien dus ik dacht aan het volgende:

Ik geef haar 6 weken iets wat ze al heeft gegeven, eend bijvoorbeeld, blijft ze na 6 weken last houden, geef ik haar 6 weken wat anders bijvoorbeeld lam,
heeft ze hier geen last van dan hou ik die erin, en voer ik daarna 6 weken lam en paard, lam paard en kip ect.. zou dit ook kunnen?
WillyP
5-sterren

Re: oorontsteking en anaalklieren

Berichtdoor WillyP » Wo 12 Nov 2014, 22:30

Wat betreft het eleminatiedieet kan ik je niks zeggen.

Maar onze Charlie heeft ook al heel lang last van haar oren. Pas een kweek laten maken en er is uitgekomen dat er een gist is die heel hardnekkig is en niet weg wil. Ik heb nu een week twee keer per dag de oren moeten spoelen met spoelmiddel en na het spoelen moeten zalven. Daarna, nu de afgelopen week, alleen nog spoelen met het spoelmiddel en ik moet nog terug naar de DA om druppels te halen en voor controle. De druppels zouden de zuurgraad dusdanig laag moeten gaan houden zodat de gisten geen kans krijgen om te groeien en aan te wassen.
Ik had goede moed, maar de laatste dagen vrees ik er weer voor. Elke dag spoelen we, maar haar oren zijn weer nat en soppig en ze schudt weer meer met haar kop.
Ook mijn DA had het over een eventuele voedselallergie/intolerantie, maar omdat ze verder nergens last van heeft acht ze die kans heel klein.

Ik zou de kweek afwachten  en als het niet anders kan inderdaad soort voor soort testen door niks anders ernaast te geven. En dan kijken hoe het gaat.
Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Za 15 Nov 2014, 23:03

Het was inderdaad bij senna ook een gist en schimmel wat erin zit, toch wil de dierenarts dat ze op wild gaat 12 weken om voedselintollerantie/allergie ook uit te sluiten.
Senna zit nu op hele kwartels, zwanenvlees en fazantkarkas en als snack gedroogde zwanenvlees en ganzenpootjes.

Ik moet nu een voorgeschreven zalf in haar oren doen en goed erin wrijven voor 10 dagen en dan weer langskomen.
Ik vindt het zo zielig, als ik alleen al de la open van de kast waar dat spul ligt gaat ze in en hoekje zitten met een zielig gezicht en staart tussen d'r benen.
Het doet geen pijn ofzo maar leuk is het volgens haar niet, en de half uur daarna doet ze alsof ik lucht ben.  :-\

De dierenarts mag ze ook niet meer, de eerste keren ging ze op zich nog mee, maar nu weigert ze nog een stap te zetten voorbij de receptie, dus zit er niets anders in dan haar te tillen.
Ze trilt enorm, verliest hierbij ook honderden haren, staart tussen haar benen, maar blaft of gromt niet, maar zodra ze van de tafel is, schuilt ze achter ons benen, als we een stap opzij zetten, doet zij dit ook om weer achter ons te komen en kijkt dan zielig de dierenarts aan langs onze benen. Maar als de dierenarts dan wat lekkers geeft vindt mevrouw dat wel weer prima.  ???

Terwijl ze een 1 jaar terug is gesteriliseerd en de volgende keer de dierenarts gewoon weer vriendelijk begroette terwijl ze daarna thuis 2 dagen in de kreupel lag.

off topic: mooie labjes heb je  :smitten:
Laatst gewijzigd door Tamara op Za 15 Nov 2014, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
WillyP
5-sterren

Berichtdoor WillyP » Zo 16 Nov 2014, 20:41

Ik herken dat zo!

Ik vind het ook zo vervelend om haar oren te doen. Ik moest dus 2x per dag spoelen en 2x per dag de zalf. Nu spoel ik enkel nog 2x per dag en morgen bel ik de DA voor een afspraak, dan kan ze even kijken hoe het nu is (ik denk dat het nog niet goed is) en krijg ik druppels die de zuurgraad in de oren dusdanig houdt dat de gisten niet kunnen overleven of groeien.

Charlie heeft er ook zo'n verschrikkelijke hekel aan.

Toen ze net bij ons kwam had ze ook net oorontsteking gehad en moesten we het ook goed schoon houden en daarna ben ik ook meerdere keren naar de DA geweest en begon het hele gebeuren weer van voor af aan. We moesten haar toen met zijn tweeën behandelen (ze was toen ze kwam 1½jr), met muilkorf aan. Ze was zo bang van potjes en spuitjes. Ze hapte echt gericht als we dichterbij kwamen met de zalf. Dus de één hield haar en de ander deed de oren.
Nu zijn we gelukkig zover dat het zonder muilkorf of muiltje kan en kan ik het alleen doen. Maar ik moet nog wel altijd eerst de riem aan doen anders krijg ik ze never nooit niet bij me in de buurt. Ze weet precies wat er gaat gebeuren. Ik doe haar oren nu altijd nadat we zijn wezen wandelen, dan heeft ze de riem bij thuiskomst nog aan, want het aandoen van de riem gaf op den duur ook problemen. Ze dacht elke keer dat haar oren weer moesten gedaan worden natuurlijk.  :(

Als we eenmaal alleen de druppels kunnen gaan gebruiken hoeven we die maar 1x per week te druppelen, dat zou al een hele opluchting zijn.

Ik hoop echt dat het gaat werken.

Offtopic:  Dank je  :)  (dat vind ik ook :smitten:)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”