jeuk en rode achterpoten/tenen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Nathie
1-ster

Berichtdoor Nathie » Di 04 Nov 2014, 17:44

Mijn hond 2,5 jaar heeft beide rode achterpoten/tenen, wat je enorm ziet als zijn poten nat zijn en daarnaast enorm veel jeuk over zijn gehele lichaam, met name bij de kop [mede door irritatie opengekrabde oogplek] en de liezen. Gelukkig nog geen kale plekken [nu bij zijn oog dan]. Zijn ontlasting was wisselend.
Vorig jaar rond dezelfde periode had hij ook rode achtertenen en een een roze/kale plek bij neus, door DA is Demodex uitgesloten. Hij kreeg toen Pens met brokken. Mede door Fokker advies 3 mnd Stronghold gegeven, wat hielp of was dit toeval… Sinds jan 2014, toen het rood wegwas tussen de tenen, ben ik vers vlees gaan geven waar hij het prima op deed.
Sinds sept 2014 is er geen giardia of wormen door de DA geconstateerd vanwege zijn wisselende ontlasting. En zijn achtertenen werden alweer roder. Heb nog aan herfstmijt gedacht...? Hierdoor heb ik net van de DA een 6 weken eliminatie dieet van paardenvlees achter de rug waar geen verbetering/verslechtering inzit en zelfs hierdoor 6 weken lang breiige ontlasting heeft.
Omdat er dus geen verbetering/verslechtering in zit is het waarschijnlijk geen voedsel allergie...
De vervolgstappen zijn nu weer terug op het oude voer en later op pollen allergie te testen…
Momenteel ben ik ten einde raad en overweeg alternatieve geneeskunde.
Is dit verhaal herkenbaar en heeft iemand nog suggesties?
Radja
5-sterren

Re: jeuk en rode achterpoten/tenen

Berichtdoor Radja » Di 04 Nov 2014, 21:57

Hai Nathie,ten eerste welkom op Barfplaats.

Ik ben bang dat ik jou niet kan helpen. Ik had wel een hond,Radja, met atopie,maar de klachten bij jouw hond herken ik niet. Wel de klachten over roodheid en jeuk! Geef jij jouw hond kvv met granen? Daar kunnen ze namelijk ook allergisch voor zijn! 

Ik zit ook te denken aan dat jouw hond misschien wel het leaking gut syndroom zou kunnen hebben! Dat is een lekkende darm wat ook jeuk kan veroorzaken! Hier op BP hebben er een aantal topocs opgestaan,die je zou kunnen opzoeken en dan daar symptomen in herkent!

Ik hoop dat er ook nog anderen gaan reageren!

Veel sterkte en zeker beterschap!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 05 Nov 2014, 07:45

Nathie schreef:Mijn hond 2,5 jaar heeft beide rode achterpoten/tenen, wat je enorm ziet als zijn poten nat zijn en daarnaast enorm veel jeuk over zijn gehele lichaam, met name bij de kop [mede door irritatie opengekrabde oogplek] en de liezen. Gelukkig nog geen kale plekken [nu bij zijn oog dan]. Zijn ontlasting was wisselend.
Vorig jaar rond dezelfde periode had hij ook rode achtertenen en een een roze/kale plek bij neus, door DA is Demodex uitgesloten. Hij kreeg toen Pens met brokken. Mede door Fokker advies 3 mnd Stronghold gegeven, wat hielp of was dit toeval… Sinds jan 2014, toen het rood wegwas tussen de tenen, ben ik vers vlees gaan geven waar hij het prima op deed.
Sinds sept 2014 is er geen giardia of wormen door de DA geconstateerd vanwege zijn wisselende ontlasting. En zijn achtertenen werden alweer roder. Heb nog aan herfstmijt gedacht...? Hierdoor heb ik net van de DA een 6 weken eliminatie dieet van paardenvlees achter de rug waar geen verbetering/verslechtering inzit en zelfs hierdoor 6 weken lang breiige ontlasting heeft.
Omdat er dus geen verbetering/verslechtering in zit is het waarschijnlijk geen voedsel allergie...
De vervolgstappen zijn nu weer terug op het oude voer en later op pollen allergie te testen…
Momenteel ben ik ten einde raad en overweeg alternatieve geneeskunde.
Is dit verhaal herkenbaar en heeft iemand nog suggesties?

Hoi Nathie,
Wat voor hond is jouw hond? Wat eet hij momenteel?
Dit kan heel makkelijk een allergie voor iets van buitenaf zijn.... Hoe oud was je hond toen deze problemen begonnen?
Een allergie voor mijten is heel goed mogelijk. Ook huisstofmijt is weer super actief momenteel (door de hoge luchtvochtigheid). Heb je al eens het advies gekregen van je dierenarts om je hond regelmatig te gaan wassen? Vooral ook de poten?
Je kunt nu 2 kanten op, denk ik. Naar een goede holistische dierenarts. Of naar een goede dermatoloog. En als je mij vraagt wie een goede dermatoloog is, dan zeg ik "met stip op 1 Dr. Vroom in Oisterwijk".
Nathie
1-ster

Berichtdoor Nathie » Wo 05 Nov 2014, 10:08

Dank je voor jullie antwoord!
Doordat ik niet veel wijzer werd van de DA heb ik al een afspraak gemaakt bij Silverlinde, Natuurgeneeskunde voor dieren.
Gister heeft hij het DA paardenvlees gegeten samen met zijn oude voer energique special ivm overgang voer.
Wat bleek, deze ochtend heeft ie dat uitgespuugd…
Daarvoor heeft hij zijn kap weten af te trekken [die hij de laatste tijd veelvuldig draagt] en helaas heeft hij weer zijn plek bij oog opengekrabd maar gelukkig geen bloed, waarschijnlijk kriebelde de korst… zal ik weer dermapet erop smeren… mijn gevoel zegt even niets…
Gistermiddag begon hij ook ineens met 'reverse sneezing'… wat ie vorig jaar een keer 's nachts heeft gehad.
Ik heb nu 3x zijn poten gewassen met dermasezia shampoo wat ik nog maar net twee weken van de DA in huis heb.
Al met al wordt het er niet beter op en wacht op resultaat van Silverlinde.
Ik houd de dermatoloog DR Vroom in mijn achterhoofd, evenals het leasing gut syndroom.
Zodra ik meer weet over mijn Schotse Herdershond Langhaar, deel ik het graag.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”