Mooi bewijs

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Mooi bewijs

Berichtdoor Barfplaats

inge58
5-sterren

Mooi bewijs

Berichtdoor inge58 » Wo 29 Okt 2014, 22:01

Ik was dus vandaag met Django bij de DA voor zijn oortjes ( zie topic in vragen en problemen met gezondheid)
Ik vroeg de dierenarts of ze zonder in de pc te kijken kon inschatten hoe oud Django is.
Ze controleerde zijn gebit en zijn algehele conditie en schatte hem ongeveer 6 jaar.
Hij wordt in februari 10 !!!  :biggrin2:
Ze was echt verbaasd dat hij er nog zo jong en gezond uitziet.

Toch wel weer een bewijs dat we goed bezig zijn met voeding
K&D
5-sterren

Re: Mooi bewijs

Berichtdoor K&D » Do 30 Okt 2014, 08:17

Ja, leuk he. De inval DA destijds gaf voor Dubhe ook een verbaasde blik toen ik zei dat ze 10 jaar was  :biggrin2:  (ze is nu 12,5)
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 30 Okt 2014, 09:23

Die mensen zijn gewoon gewend dat een hond van tien er minstens hoogbejaard uitziet.

Even geleden was ik met onze Tedje naar de da omdat ik haar wat anders dan anders vond, beetje slomer enz. Ik werd echt in eerste heel waterig aangekeken van...ja maar wat wil jij nou, ze is ruim 11 jaar, die hond is hoogbejaard. Voor grote hond geldt nog steeds dat ze met tien jaar als " op" te boek staan.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Do 30 Okt 2014, 10:13

Ik moest Di-middag thuis blijven . Dus die dag minder beweging . De tang van 13 vond dit verre van leuk . Ze had het gehele weekend plus de Ma meer dan voldoende uitjes en beweging gehad
De Engelse Bull word als oud gezien vanaf een jaar of 8 a 9 . Sommigen worden tien jaar . Een half uur bewegen zou voldoende zijn voor een Bull van die leeftijd
Mijn jongste Bull is 9 jaar , zou ik die een half uur per dag meenemen naar buiten dan word ik gek  :biggrin2: Die moet minstens 1,5 uur wandelen , dan heeft mevr haar speelmomenten nog en haar hersenwerk . En soms is ze ""hulp in de huishouding ""
de Meiden
5-sterren

Berichtdoor de Meiden » Do 30 Okt 2014, 12:28

Altijd leuk om te horen, maar het scheelt ook enorm of een hond een grijze snoet heeft of niet, Onze Rana is grijs achter haar oren en nauwelijks op haar snuitje, maar Kim heeft een hele grijze snuit ook rondom haar oogjes binnenkant pootjes... en allebei 13.5 jaar..
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Do 30 Okt 2014, 13:22

de Meiden schreef:Altijd leuk om te horen, maar het scheelt ook enorm of een hond een grijze snoet heeft of niet, Onze Rana is grijs achter haar oren en nauwelijks op haar snuitje, maar Kim heeft een hele grijze snuit ook rondom haar oogjes binnenkant pootjes... en allebei 13.5 jaar..

Precies. Oscar wordt heel erg vaak oud geschat. Net ook nog, door een van de achterburen. Is zeker al een oudje he? Nou loopt ie hier door de wijk natuurlijk ook nog regelmatig als een krant, dus dat helpt ook niet echt  ::)
suzanne 1
5-sterren

Berichtdoor suzanne 1 » Do 30 Okt 2014, 15:51

de Meiden schreef:Altijd leuk om te horen, maar het scheelt ook enorm of een hond een grijze snoet heeft of niet, Onze Rana is grijs achter haar oren en nauwelijks op haar snuitje, maar Kim heeft een hele grijze snuit ook rondom haar oogjes binnenkant pootjes... en allebei 13.5 jaar..

Jamey heeft helaas vanaf 10 maanden al grijs om zijn neus......daarnaast heeft hij ook een zeer slecht gebit van zichzelf (was blij toen hij als pup ging wisselen want zijn puppytandjes waren echt geel). Hij wordt (als hij rustig is) dus ook regelmatig voor een oudje aangezien.......en meneer wordt over 2 weken 5 jaar  :o
Dat gaat dus niet voor elke hond op. Mijn vorige duitse herder werd pas met 11 jaar een klein beetje grijs om zijn neus en die werd veel jonger geschat.....die had ook een zeer goed gebit.
inge58
5-sterren

Berichtdoor inge58 » Do 30 Okt 2014, 16:57

Klopt ook wel hoor,die twee van mij schelen maar elf maanden en onze Music is ook veel grijzer dan Django

Afbeelding

Music

Afbeelding

Django
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”