Vetaderm van de DA maar is ook iets op homeopatische middel ter vervanging?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Shidou
1-ster

Vetaderm van de DA maar is ook iets op homeopatische middel ter vervanging?

Berichtdoor Shidou » Di 28 Okt 2014, 19:00

Gisteren naar de DA geweest i.v.m een irritatieplekje bij de oor en bij z'n klokkenspel. Volgens de DA kon ze niks raars vinden bij het oor en de plek bij de klokkenspel kon eventueel een reactie wezen van een plant of iets dergelijks.

Kreeg een zalf mee, vetaderm maar dit is nogal een heftig spulletje! Moet met handschoen aanbrengen i.v.m opnemen door de huid maar mijn vraag is of er ook iets natuurlijker te verkrijgen is voor deze plekjes?

De zalf die ik heb gekregen bevat dit:

werkzame stoffen
neomycinesulfaat 1,16 mg
hydrocortisonacetaat1,34 mg

Hond is op KVV en krijgt geregeld zeewier, rauwe eieren en vis mocht dit iets uitmaken.

Wie o wie kan me hierbij helpen of heeft ervaring met deze zalf?
Kaela
5-sterren

Re: Vetaderm van de DA maar is ook iets op homeopatische middel ter vervanging?

Berichtdoor Kaela » Di 28 Okt 2014, 20:23

Heb je al andere zalfjes geprobeerd? Vetaderm is met cortisonen en soms een heel fijn redmiddel, maar liever te vermijden. Ik zou er eerst eens honingzalf op doen als het drogere plekjes zijn of groene leem als het nattig is. Kijken of dat wat verbetering wil geven.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 29 Okt 2014, 07:46

Het hangt helemaal af van het soort plekje. Honingzalf kan heel fijn werken. Maar soms werkt groene leem wondpasta beter. En soms is tea tree zalf uitmuntend. Ook wel een beetje een kwestie van uitproberen.
Shidou
1-ster

Berichtdoor Shidou » Wo 29 Okt 2014, 08:33

Ik had nog een tube van Dermiel wondzalf (van vorige DA bezoek) en dat is ook met honing en andere ethische oliën erin. Dat helpt wel iets bij soort gelijke plekjes die ook bij de klokkenspel zit alleen juist die wilt niet weg gaan.

Verder is de huid niet droog of nat maar gewoon rood en geïrriteerd en bultjes. De plek in de oorschelp is denk vanwege een tuig dat over z'n hoofd heen is geschoven dus daar let ik nu even op alleen die plekken bij de klokkenspel kan ik niet echt plaatsen. Heeft ook alleen daar plekjes (lees: denk nog geen 5 bultjes bij elkaar) en verder niks... Probeer nu ook dat hij zo min mogelijk door bepaalde struiken/planten en dergelijke heen kan struinen.

Zijn er geen oliën of groentes/kruiden die de natuurlijke cortisone aanmaak stimuleren?

Kan je trouwens die tea tree zalf gewoon kopen bij de Tuinen of iets dergelijks?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”