Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3007278
Hi hoi

Deze beginneling is mooi aan het sprokkelen geslagen en heeft voor haar amerikaanse bulldog een lekker menu samengesteld. Tenminste dat hoop ik!

via de link van deze website heb ik de percentages verkregen.

per dag krijgt hij:

500 gr VB
150 gr OV
250 gr SV
100 gr groenten,eitje


Zondag: visdag >>>>

Zalmkop en zalmlijf

Maandag>>>>

500 gr eendennek
150 gram runderhart
250 gram reevlees
100 gr groenten

Dinsdag>>>>>>

500 gr kalkoennek>>>>>>>>>>>>>>>> word kipkarkas
150 gr hertlever
250 gr rundvlees
100 gr groenten

Woensdag>>>>>>

Pensdag met eendkarkas

Donderdag>>>>>>>

500 gr reenek
150 gr kipniertjes
250 gr kangoeroevlees
100 gr groenten

Vrijdag>>>>>>

500 gr lamsrib
150 gr kipmaagjes
250 gr rundvlees
100 gr groenten

Zaterdag>>>>>>>>

500 gr eendkarkas
150 gr orgaanmix
250 gr reevlees
100 gr groenten

Heel graag jullie mening,kritiek,tips en trucs gevraagd.......

A;vast bedankt! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door brenda532 op za 18 okt 2014, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#3007280
Enkel vis hebben veel honden wel wat last van. Diaree of misselijk worden. Is ook iets teveel vis mss we gaan uit van 10% vis.
Dat zou betekenen als je een hele visdag wil voeren dat je dat 1 x in 10 dagen doet ;)
Verder vind ik dat je veel nek wil voeren waarvan de gedachte gaat dat er nog schildklier in de nek kan zitten en teveel schildklier is ook niet goed. nekken van gevogelte is voornamelijk kraakbeen dus geen echt bot.
Ik voer bij een pensdag altijd wat kipkarkas anders heeft Bency ook diarree de dag erna.
Kipniertjes zal je niet makkelijk aan kunnen komen. Volgens mij worden die niet los verkocht.
Konijn niertjeskan je beter aan komen.
#3007284
Ik vind dat je voor een beginner wel erg harde botsoorten hebt.

Zalmkop, kalkoennek, reenek en lamsribben zijn niet echt beginnersbotten.
Ik zou beginnen met kippennek/kipkarkas, konijnkarkas, eendkarkas, kwartel. Dat soort spul. Totdat je hond de botten goed verteert (het gaat dus niet om het kauwen maar om het verteren), dan kun je ook wat hardere soorten gaan toevoegen.

Ik geef bij pens en bij zalmlijf ook nog bot zodat de ontlasting goed blijft.
#3007287
dank jullie wel!

nekken had ik in overvloed,maar dat zal ik gaan veranderen voor kipkarkas en andere soorten.
Tja,die visdag had ik hier vandaan.... Las dat er mensen waren die alleen een visdag inplande en aangezien die van mij gek is op vis... ,maar vis dan als vleesbot geven?

Hij is geen beginner... staat al 2 jaar op kvv en tussendoor gaf ik al schapenkoppen,zalmlijf/kop, nekken etc.... dat verteerd hij goed en kauwt als de beste......

Kipniertjes net besteld bij caroba dus die komen vogende week binnen :).

Alvast bedankt voor de adviezen,want ben echt een tijdje bezig geweest.......
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door