Anaalklieren of niet druppels stank niet normaal....wie heeft raad

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Summerditches
5-sterren

Anaalklieren of niet druppels stank niet normaal....wie heeft raad

Berichtdoor Summerditches » Vr 17 Okt 2014, 13:09

Ik wilde niet in het andere topic over anaalklieren wroeten dus even een nieuwe..
Onze pup van 12 maanden..(t blijf een pup he...) ..produceert soms uit het niets vandaan echt een gruwelijke stank..ik vind het nog het meest te vergelijken met een soort van hele penetrante vislucht..t komt nagenoeg zeker uit "t poepgat"..ze ruikt/ervaart het zelf ook wordt onrustig..ander hond komt erbij..er ontstaat extreem snuffel gedrag aan de pup en ook op de plaatsen waar ze gezeten heeft..
Een paar maanden geleden heb ik een druppeltje op de grond gevonden waarvan ik de oorsprong niet echt kon bepalen dus dan toch maar "ff rieken"blehhhhh....dat was de dezelfde lucht..
De frequentie is weken niet en opeens ruik je die geur weer binnen no time is hele kamer vergast...
Je moet om dingen uit te sluiten toch zelf de meest gruwelijke experimenten uitvoeren..dat mooie gaatje onder haar staart..is hartstikke schoon dus geen natte wind of zo maar als ik er een doekje langs haal die dan toch noodgedwongen langs mijn neus moet ruik ik die vreselijke geur..dus de bron is bekend ..maar wat is het..
Kunnen anaal klieren lekken..?dat lijkt mij nog het meest logisch..vind ook geen hele plassen maar puur door die stank..die ook echt altijd precies hetzelfde en herkenbaar is weten we dat het weer "die lucht is"..
Het is een barfhondje..heeft prima harde ontlasting..ik vind het verder ook niet zo'n onwijs probleem als ik maar weet wat het is... >:( >:(
Doranto
5-sterren

Re: Anaalklieren of niet druppels stank niet normaal....wie heeft raad

Berichtdoor Doranto » Vr 17 Okt 2014, 13:16

Summerditches schreef:Ik wilde niet in het andere topic over anaalklieren wroeten dus even een nieuwe..
Onze pup van 12 maanden..(t blijf een pup he...) ..produceert soms uit het niets vandaan echt een gruwelijke stank..ik vind het nog het meest te vergelijken met een soort van hele penetrante vislucht..t komt nagenoeg zeker uit "t poepgat"..ze ruikt/ervaart het zelf ook wordt onrustig..ander hond komt erbij..er ontstaat extreem snuffel gedrag aan de pup en ook op de plaatsen waar ze gezeten heeft..
Een paar maanden geleden heb ik een druppeltje op de grond gevonden waarvan ik de oorsprong niet echt kon bepalen dus dan toch maar "ff rieken"blehhhhh....dat was de dezelfde lucht..
De frequentie is weken niet en opeens ruik je die geur weer binnen no time is hele kamer vergast...
Je moet om dingen uit te sluiten toch zelf de meest gruwelijke experimenten uitvoeren..dat mooie gaatje onder haar staart..is hartstikke schoon dus geen natte wind of zo maar als ik er een doekje langs haal die dan toch noodgedwongen langs mijn neus moet ruik ik die vreselijke geur..dus de bron is bekend ..maar wat is het..
Kunnen anaal klieren lekken..?dat lijkt mij nog het meest logisch..vind ook geen hele plassen maar puur door die stank..die ook echt altijd precies hetzelfde en herkenbaar is weten we dat het weer "die lucht is"..
Het is een barfhondje..heeft prima harde ontlasting..ik vind het verder ook niet zo'n onwijs probleem als ik maar weet wat het is... >:( >:(

Zoals jij het beschrijft is het duidelijk anaalvocht. Misschien toch eens een da naar laten kijken, waarom de zakjes steeds "lekken".
Aurora Borealis
4-sterren

Berichtdoor Aurora Borealis » Vr 17 Okt 2014, 13:23

Doranto schreef:Zoals jij het beschrijft is het duidelijk anaalvocht. Misschien toch eens een da naar laten kijken, waarom de zakjes steeds "lekken".
helemaal mee eens één van mijn honden had het ook, zij is er wel over heen gegroeid maar de DA heeft eerst wel regelmatig de klieren uit geknepen. die lucht is echt om te  :puke:
Summerditches
5-sterren

Berichtdoor Summerditches » Vr 17 Okt 2014, 13:30

Het vreemde is dat het misschien 1 x per maand of minder voorkomt en ze totaal verder geen bijverschijnselen als jeuk sleetje rijden etc lijkt te hebben..ik ben een beetje bang dat wanneer je zo jong met uitknijpen begint je iets structureels creeert maar dat hoeft dus niet zo te zijn..
Heb ook ergens gelezen op BP dat iemand een 100% karkas dag in last om hier vanaf de komen..
Maar we gaan het zeker ook met de DA bespreken...
Alvast bedankt..
winni
4-sterren

Berichtdoor winni » Vr 17 Okt 2014, 15:24

Mijn vorige hond had dit ook zo af en toe. Nam ik haar even op d'r rug op mijn schoot  ;) dan lag het op mijn kleding.
Maar ik heb er niets mee gedaan. Ze had ook nooit ergens last van. Misschien dat ze op dat moment even perste.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Vr 17 Okt 2014, 22:50

Google eens op Peter Dobias DVM, (engelse site)...hij heeft er een interessant artikel over geschreven...(heel summier: tis gewoon een natuurlijk gebeuren en je hoeft er niets aan te doen)
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Vr 17 Okt 2014, 23:06

Ik lees even mee. En ga ook even de link lezen. :)
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Za 18 Okt 2014, 09:45

Als Kay hier volledig ontspannen is en hij voelt zich lekker, dan leegt hij ze ook (heel fijn want het gebeurd 9 vd 10 keer als ik hem aan het masseren ben of lekker lig te kroelen)

Bij Kay gebeurd het dus vrij regelmatig, en ja het stinkt !!!
Hier haal ik er direct een schoonmaakdoek overheen en gooi Kay vaak even in de tuin zodat hij zich helemaal kan schoonmaken vanonder ... En dan is het weer klaar  :biggrin2:
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Za 18 Okt 2014, 15:49

Een van de teckeltjes heeft het ook en we zijn er hier uit wat de link is, ze heeft het alleen als ze een rauw ei heeft gehad. Die krijgt ze dus niet meer.
Summerditches
5-sterren

Berichtdoor Summerditches » Wo 22 Okt 2014, 13:50

Bedankt voor alle reactie..ik had gevoelsmatig ook eigenlijk niet het gevoel dat ik meer moest/kon doen dan een knijper op mijn neus..ze heeft totaal verder geen symptomen of klachten..
Had ook meer het idee dat het een natte wind was in de ontspanning maar dan anders..Fijn om te horen dat meer mensen deze "toevalstreffers "hebben
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”