Heek drogen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Heek drogen?

Berichtdoor Barfplaats

marjan23
3-sterren

Heek drogen?

Berichtdoor marjan23 » Wo 08 Okt 2014, 09:54

Afgelopen weekend een prachtige doos heek meegekregen na een bestelling op barfplaats.
Natuurlijk halen mijn honden hier de neus voor op, ze nemen het nog niet eens aan. Afijn, dan zit je met 10 kg die ligt te ontdooien. Ik heb de 2 ontdooide vissen in ongeveer 6 plakken gesneden en de droogmachine in gegooid. Als test natuurlijk maar twijfel nu of ik hier wel goed aan heb gedaan ivm de graat.
Iemand een idee?
Aurora Borealis
4-sterren

Re: Heek drogen?

Berichtdoor Aurora Borealis » Wo 08 Okt 2014, 10:50

marjan23 schreef:Afgelopen weekend een prachtige doos heek meegekregen na een bestelling op barfplaats.
Natuurlijk halen mijn honden hier de neus voor op, ze nemen het nog niet eens aan. Afijn, dan zit je met 10 kg die ligt te ontdooien. Ik heb de 2 ontdooide vissen in ongeveer 6 plakken gesneden en de droogmachine in gegooid. Als test natuurlijk maar twijfel nu of ik hier wel goed aan heb gedaan ivm de graat.
Iemand een idee?
Ik heb die van mij heek leren eten door eerst even stukjes kort in de pan om en om bakken. dan krijgt het een andere smaak/geur. Hier werd het toen gelijk op gegeten. En geleidelijk aan ben ik over gegaan op rauw :)

In de droger is geen probleem als je kabeljauw etc ook kunt drogen dan heek ook is nauw verwant aan kabeljauw. gr conny
Rosanne
1-ster

Berichtdoor Rosanne » Vr 30 Jan 2015, 00:30

Ik zit hier ook met hetzelfde probleem. Vis portioneer ik met andere vleessoorten. Dat gaat er wel in. Maar de kop die overblijft, lust 1 van de honden absoluut niet. Ik dacht er over om die te drogen. Is ook handiger om die gewoon ook binnen te kunnen geven. Maar wordt het skelet niet te hard na het drogen?
marjan23
3-sterren

Berichtdoor marjan23 » Do 19 Feb 2015, 12:54

We hebben tot op heden alle vissen gedroogd. In stukken gesneden en laten drogen. De vis word heel bros en luchtig. Als snack vinden ze hem echt heel lekker.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”