Vraagje over jas back on track

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Za 04 Okt 2014, 20:19

Sam loopt de laatste maanden erg traag en wat stijfjes. DA kan niets vinden qua pijn klachten, hart of longen. Bijzonder voor een cavalier heeft hij ondanks zijn bijna 7 jaar geen hartruis. Geen aanwijzingen voor  syriklachten. Maar hij loopt als een hoog bejaarde..
Ik vermoed zelf dat zijn gebrek aan conditie terug te voeren kan zijn op zijn lepto4 enting van begin dit jaar.
Sam had deze zomer meer last van de warmte dan voorheen. Verder was hij altijd al een koukleum, die met kou liever niet buiten kwam in de winter. Maar nu, met dit warme weer kruipt hij toch 's avonds en ' s nachts als hij kan onder een deken. Toch wel bijzonder.
Nu vraag ik me af of het voor hem een Back on Track jas zal kopen voor de echte koude dagen in de winter. Hij heeft nauwelijks ondervacht, dus als het vriest en waait heeft hij ook weinig bescherming. En als we naar Zweden gaan in de winter is het ook nogal fris voor hem.
Ik vrees dat hij, als het koud wordt, hij helemaal niet vooruit te krijgen is.
Ben ik nu te beschermend? Zijn hier ervaringen met de Back on Track jassen?
sella
5-sterren

Re: Vraagje over jas back on track

Berichtdoor sella » Za 04 Okt 2014, 20:22

Het merk jas ken ik niet, maar ik ben daar makkelijk in geworden.
Loopt een hond niet lekker, dan doe ik met de koude dagen, maar ook met hevige ijskoude regen of hagel een jas aan, punt. Wat een ander er van vindt, lekker boeien zeg maar.
Kallista
4-sterren

Berichtdoor Kallista » Za 04 Okt 2014, 20:27

Ja, ervaring mee, zitten goed, zijn fijn waterdicht.
Was laatst nog een topic over winterjassen.
Ik gebruik ze voor een werkhond als het koud of nat is.
*Marieke*
3-sterren

Berichtdoor *Marieke* » Za 04 Okt 2014, 20:35

Ja ik heb er eentje voor mijn oudste meisje.. topjasje!  En ik merk zeker verschil met kouder weer! Ze is echt soepeler!!
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Za 04 Okt 2014, 21:03

Bedankt voor de reacties. Ga ik maar eens shoppen voor Sam :biggrin2:
cook island
1-ster

Berichtdoor cook island » Za 04 Okt 2014, 21:24

Hoi, onze Tess heeft een Back on Track jas. Ik noem het haar pyjamajas. Ze krijgt hem 's nachts aan. Tess had last van haar rug, had ook vachtverkleuring aldaar......en geloof het of niet, vachtverkleuring is weg en ze beweegt soepel, rekt zich ook weer uit etc.
Ik ben tevreden over het resultaat.
Voor mijzelf heb ik een pols en elleboog bandage wegens overbelastingsklachten...... Werkt prima !
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Za 04 Okt 2014, 21:29

Ik vind je zeker niet te beschermend hoor. Ik ken het merk niet, maar hier krijgen koukleumen ook zéker een jas aan! Per slot van rekening zijn het allemaal binnenhonden, dus niet gewend / aangepast aan de buitenkou.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Za 04 Okt 2014, 21:31

Geen ervaring met het merk, maar hier al jaren verschillende jassen. Scheelt heeeel veel kreupelheid bij een artrosepatient.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Za 04 Okt 2014, 23:06

Nee hoor , ik vind je niet te beschermend . Functionele hondenkleding is toch prima ?  ;)
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Za 04 Okt 2014, 23:09

Die houden we erin :biggrin2:
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Zo 05 Okt 2014, 08:57

Back on track is super fijn. Wij gebruike het voor paarden en ook daar merk je duidelijk verschil.
Ik zou het zeker proberen.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Zo 05 Okt 2014, 10:52

Ik zou het ook doen! Het belangrijkste is dat het je hond helpt, wat een ander daar ook van zou kunnen vinden.

Wat mij er aan doet denken dat we voor Oscar ook wel eens mogen gaan kijken. We hebben wel een regenjasje, maar iets warmers, wat beter over de rug ligt, is geen gek idee. Het is nu nog lekker zacht buiten, maar eerdaags gaat het natuurlijk weer koud worden!
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Zo 05 Okt 2014, 11:07

Ik heb geen ervaring met de jassen van back on track wel met 2 (grote) honden die jasjes dragen.
Ze hebben inmiddels een kapstok vol, van bodywarmer tot dikke winterjas :biggrin2:
Wat een ander er van vind? "don't know, don't care" ;)

Als je gaat kijken voor een jas een paar tips... Zelf vind ik het belangrijk dat de jas een "buikflap" heeft. Zeker voor honden die dun behaard zijn. Verder zou ik goed bedenken voor wanneer je een jas wilt kopen, dus vanaf welke temperaturen wil je de hond een jas aan gaan doen. Als het straks herfst is en de hond dan al een winterjas aan doen...als het dan in de winter echt koud word dan voldoet die jas niet meer. Vandaar dat ze hier dus verschillende soorten jassen hebben, van heel dun tot echt heel warm...
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Zo 05 Okt 2014, 11:41

Kaela schreef:Ik zou het ook doen! Het belangrijkste is dat het je hond helpt, wat een ander daar ook van zou kunnen vinden.

Wat mij er aan doet denken dat we voor Oscar ook wel eens mogen gaan kijken. We hebben wel een regenjasje, maar iets warmers, wat beter over de rug ligt, is geen gek idee. Het is nu nog lekker zacht buiten, maar eerdaags gaat het natuurlijk weer koud worden!

Back on track is geen gewone stof. In de speciale stof worden keramische deeltjes gesmolten. Doordat die reageren op lichaamswarmte krijg je een warmte die overeenkomt met langgolvige infraroodstraling. Dit komt de bloedcirculatie heel erg ten goede en daardoor komt er meer ontspanning in de spieren.
De hondenjassen zijn niet gewoon warm, ze zorgen dus ook echt voor een beter ontspanning in de spieren. Honden blijven hierdoor langer soepel en willen meer en langer bewegen. Het voorkomt blessures, helpt bestaande blessures draaglijk te houden en zorgt er daarnaast voor dat de hond zolang mogelijk goed kan bewegen zonder een te hoge spierspanning. Voor Oscar met zijn rug zou het zeker een heel goed idee zijn.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Zo 05 Okt 2014, 11:48

Hope schreef:Back on track is geen gewone stof. In de speciale stof worden keramische deeltjes gesmolten. Doordat die reageren op lichaamswarmte krijg je een warmte die overeenkomt met langgolvige infraroodstraling. Dit komt de bloedcirculatie heel erg ten goede en daardoor komt er meer ontspanning in de spieren.
De hondenjassen zijn niet gewoon warm, ze zorgen dus ook echt voor een beter ontspanning in de spieren. Honden blijven hierdoor langer soepel en willen meer en langer bewegen. Het voorkomt blessures, helpt bestaande blessures draaglijk te houden en zorgt er daarnaast voor dat de hond zolang mogelijk goed kan bewegen zonder een te hoge spierspanning. Voor Oscar met zijn rug zou het zeker een heel goed idee zijn.

Oooh dat deel had ik even gemist. Ik heb er wel vaker over gehoord ja, dat Back on Track meer doet, ik had alleen even gemist dat de vraag specifiek daarover ging.

Ja, voor Oscar zullen we ons er ook in moeten verdiepen. Het klinkt niet gek, maar ik ben wel benieuwd wat de ervaringen er mee zijn. Vinden honden het ook prettig?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”