rood tandvlees en blaar

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

rood tandvlees en blaar

Berichtdoor Barfplaats

joel
5-sterren

rood tandvlees en blaar

Berichtdoor joel » Vr 03 Okt 2014, 20:10

Qadir heeft altijd al een klein bruin randje om zijn hoektanden zitten, wat ik altijd prima weg kan krabben met mijn nagel.
Maar nu zag ik dat hij toch wel wat ontstoken tandvlees heeft met ook een rode plek aan zijn binnenkant van zijn lip, waar de lip rust op het geirriteerde tandvlees.

Hij heeft natuurlijk ook superslecht gegeten afgelopen tijd maar dat gaat nu gelukkig weer prima, eet alles weer.

Ik heb even zitten spitten hier op het forum en lees over waterstof peroxide en echinacea forte zou dat hierbij ook helpen? OF hebben jullie misschien andere ideeen?

Afbeelding
Ruisje
5-sterren

Re: rood tandvlees en blaar

Berichtdoor Ruisje » Zo 05 Okt 2014, 14:52

Bij mensen werkt kurkuma heel goed bij tandvleesproblemen, dus waarom niet bij de hond. ;)
Dus kijk even in het Kurkuma topic en ga Qadir kurkuma geven. Je kunt daarnaast ook een beetje kurkuma en kokosolie mengen en dit op het tandvlees en de geïrriteerde plek smeren.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=123564
joel
5-sterren

Berichtdoor joel » Ma 06 Okt 2014, 20:32

thanks, ga ik onthouden, ben nu begonnen met de peroxide en dat lijkt wel te helpen, dus even 1 ding tegelijk  :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”