gekochte gepofte en gedroogde kippenpoten hoe bewaren

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Ma 22 Sep 2014, 23:22

Ik heb 3 kilo gepofte en 3 kilo gedroogde kippenpoten gekocht,
Maar vroeg me af hoe ik dit  het beste kan bewaren.
Ik kwam net namelijk beschimmelde meelwormen die ik aan
mijn ratten voer tegen die ik bewaarde in een glazen pot.
Koop ik ook niet meer  :-\

Het zit nu per kilo in een plastic zak in mijn ladekast.
Hoe kan ik dit het beste bewaren?
Ik wil wel dat het hard blijft zodat ze er lekker op kunnen kauwen.

Alvast bedankt!
Hylos
5-sterren

Re: gekochte gepofte en gedroogde kippenpoten hoe bewaren

Berichtdoor Hylos » Di 23 Sep 2014, 09:26

Als de producten goed gedroogd zijn dan zullen ze niet gaan schimmelen.
Als ik zelf iets droog wat dik is en waar ik niet zeker van ben dat het helemaal droog is.. doe ik het in een zipbag van ikea (met dubbele "zip") wat rijst erbij en het zakje dicht.
Geen idee of het veel nut heeft, maar heb nog geen beschimmelde dingen gehad  :biggrin2:
CindyMayella
5-sterren

Berichtdoor CindyMayella » Di 23 Sep 2014, 10:55

Ik heb ook van die kippenpoten en nog wat andere snacks (pensstaafjes, oren, kauwstaafjes etc) en die bewaar ik in een soort vuilnisemmer met een draaideksel. Sommige kleine snacks zoals dentalsticks, gedroogde kippennekjes heb ik in een bakje met deksel van de Ikea en dan in de emmer.... Nooit problemen mee gehad en ze liggen er best wel lang in.....
Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Di 23 Sep 2014, 21:29

Hylos schreef:Als de producten goed gedroogd zijn dan zullen ze niet gaan schimmelen.
Als ik zelf iets droog wat dik is en waar ik niet zeker van ben dat het helemaal droog is.. doe ik het in een zipbag van ikea (met dubbele "zip") wat rijst erbij en het zakje dicht.
Geen idee of het veel nut heeft, maar heb nog geen beschimmelde dingen gehad :biggrin2:

Deze had ik gedroogd gekocht en ik dacht dat deze ook heeeel goed werden gedroogd, maar blijkbaar niet.
De meelwormen waren €4 euro dus dat valt wel mee, maar ik denk ik vraag het meteen maar even voor de kippenpoten, want die kostte me 55 euro.
Duur geintje als die beschimmeld raken :D

Waar is de rijst voor? om het eventuele vocht op te vangen?

CindyMayella schreef:Ik heb ook van die kippenpoten en nog wat andere snacks (pensstaafjes, oren, kauwstaafjes etc) en die bewaar ik in een soort vuilnisemmer met een draaideksel. Sommige kleine snacks zoals dentalsticks, gedroogde kippennekjes heb ik in een bakje met deksel van de Ikea en dan in de emmer.... Nooit problemen mee gehad en ze liggen er best wel lang in.....

In een plastic bak? zou dat het kunnen zijn dat ik het in glas had bewaard?

Ik zal jullie beide tips proberen, een zak met rijst, plastic bak (en ff kijken of het in de vriezer goed blijft?)
CindyMayella
5-sterren

Berichtdoor CindyMayella » Di 23 Sep 2014, 21:50

Tja.... Hier gaat het goed in zo'n plastic emmer met deksel.... En wij hebben maar 1 hondje, dus krijgt ook niet zoveel snacks...... Ik denk zelf, dat je het moet proberen, durf echt niet te zeggen dat het gegarandeerd goed blijft; hier wel in ieder geval.....  >:(
winni
4-sterren

Berichtdoor winni » Di 23 Sep 2014, 23:13

Ik hang het tegenwoordig op aan een spijker in waszakken van b.v. blokker. Die zijn van gaas. Dan kan het fijn blijven luchten. maar je kan deze natuurlijk ook zelf maken van vitrage.
TMG1961
5-sterren

Berichtdoor TMG1961 » Do 25 Sep 2014, 13:50

Ik bewaar gedroogde kippennekken en pootjes in de vriezer (ook de in de winkel gekochte), en haal er telkens voor een paar dagen uit. Of je de gepofte pootjes ook in de vriezer kan mikken weet ik niet.
Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Do 25 Sep 2014, 23:36

Hallo mensen,

Ik heb dus een aantal poten ook in de vriezer gedaan en na een dag eruit gehaald, door het bot erin bleven ze tamelijk hard als ze ondooit waren.
De gepofte werd inderdaad iets zachter dan de gedroogde, die bleef wel harder, ook het 'vlees' wat er omheen zat.

Ze blijven in zo'n grote hoeveelheid bij elkaar ook niet aan elkaar plakken.

Bedankt voor alle reacties, maar voor de zekerheid gooi ik ze toch in de vriezer  :cold:
Dwarreltje
4-sterren

Berichtdoor Dwarreltje » Ma 06 Okt 2014, 13:14

Tamara schreef:Hallo mensen,

Ik heb dus een aantal poten ook in de vriezer gedaan en na een dag eruit gehaald, door het bot erin bleven ze tamelijk hard als ze ondooit waren.
De gepofte werd inderdaad iets zachter dan de gedroogde, die bleef wel harder, ook het 'vlees' wat er omheen zat.

Bedankt voor alle reacties, maar voor de zekerheid gooi ik ze toch in de vriezer :cold:
Dwarreltje
4-sterren

Berichtdoor Dwarreltje » Ma 06 Okt 2014, 13:26

Tamara schreef:Hallo mensen,

Bedankt voor alle reacties, maar voor de zekerheid gooi ik ze toch in de vriezer :cold:

Eigenlijk heb ik alles wat ik droogde, gewoon goed kunnen bewaren in een plastic clipbox van Xenos. De enige snacks die de vriezer ingaan (en inderdaad haal ik die per 2 of 3 daagse portie eruit) zijn de eendennekjes, omdat die nu eenmaal teveel vet eraan hebben om te verwijderen voor het drogen. En die gaan dus inderdaad schimmelen buiten de vriezer.
Kippenpoten heb ik gedroogd zonder enig probleem lang in een box bewaard. Maar daarmee drogen ben ik gestopt omdat voor mijn hondjes ze te hard werden als ze gedroogd waren. Komt volgens mij ook bij, dat voor mijn viervoeters een snack het liefst moet stinken :biggrin2: Pens of varkensoren (toch ook snoeihard), jammie! Al het overige is 'wel lekker', maar duidelijk niet favoriet. Eendennek weer wel, omdat daar toch lekker veel vlees nog aanzit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Bar-plaats”