Veel te veel gegeten!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Veel te veel gegeten!

Berichtdoor Barfplaats

DebbieV
4-sterren

Veel te veel gegeten!

Berichtdoor DebbieV » Zo 21 Sep 2014, 22:35

Ja hoor het is bingo! Er stond nog een bak kvv voor van mijn herder is zijn bench en heel stom het deurtje niet dichtgedaan... Tja chihuahua lief is dus heel stiekem de bench in de gekropen en heeft de hele bak leeggegeten. Ik denk dat er nog zo'n 300 gram inzat. Hondje krijgt normaal 40 gram vlees per maaltijd.

Hondje heeft een hele volle buik en ligt nu uit te buiken... Nog iets wat ik zou kunnen doen voor hem?
nova
5-sterren

Re: Veel te veel gegeten!

Berichtdoor nova » Ma 22 Sep 2014, 00:41

Ik zou  het hondje  vasten laten, of in elk geval heel weinig geven de komende 2 dagen. Vervolgens poept hij 2 dagen heel veel, en het leed is geleden  ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 22 Sep 2014, 07:25

Je kunt nu niks anders meer doen dan rustig aan doen en vandaag geen eten geven.
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Ma 22 Sep 2014, 16:23

Als je hiermee naar de dierenarts gaat, dan geven ze haar een injectie om te laten braken.
Mijn ervaring is dat ze zich daardoor vooral heel erg beroerd voelen en dat dat lang zo blijft... Dus dat zou ik niet doen.
Gewoon heel rustig houden, minimaal uitlaten, beperkt laten drinken, en voorlopig niets voeren.
DebbieV
4-sterren

Berichtdoor DebbieV » Ma 22 Sep 2014, 18:15

Vannacht alles goed gegaan, net thuis en meneer is gewoon vrolijk alsof er niks is. Alleen is ie nog lekker dik  :biggrin2: vanochtend geen eten gehad, vond ie maar stom. Vanavond heeft ie ook pech. Morgen misschien weer, afhankelijk hoe dik hij nog is. Hij zal er wel niks van leren  >:(

Bedankt voor jullie hulp!
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Ma 22 Sep 2014, 19:18

Sorry moest even lachen... knappe prestatie van die kleine wurm zoveel eten naar binnen werken...
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 22 Sep 2014, 19:53

Is hier ook wel eens gebeurd en helemaal goed gekomen. En ze leren er heeeeeeeeeeeeeel veel van!

Ik kan dat makkelijk en zonder problemen op, ga de volgende keer proberen nog meer te gappen  ::) ::) ::) ::)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”