Eerder steriliseren ivm schijn zwangerschap

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

maartjef
1-ster

Berichtdoor maartjef » Wo 17 Sep 2014, 17:35

Ik hoor graag jullie mening over het volgende:
Mijn zwarte lab van net 11 maanden is ruim 3 maanden geleden loops geworden. Daarna 3 maanden ontzettend sloom en weinig energie.apporteren wilde ze niet meer. De laatste weken zie ik haar opknappen en bruist ze weer van de energie.
Mijn plan was om haar na 2 of 3 keer loopsheid te laten steriliseren. Echter nu ik dit gezien heb twijfel ik of ik toch binnenkort een afspraak voor sterilisatie moet maken.
Wat vinden jullie?
In principe zou ze half dec weer loops moeten worden. Tot wanneer kan ik haar nog laten steriliseren zodat ze nog even heeft om te groeien?
Lizzy
Moderator

Re: Eerder steriliseren ivm schijn zwangerschap

Berichtdoor Lizzy » Wo 17 Sep 2014, 17:46

Mijn mening is dat je nog helemaal niet weet of ze in december loops gaat worden. Je gaat dan uit van een standaard cyclus maar de meeste teven zijn helemaal niet standaard. Er kan 6 maanden tussen zitten. Maar ook 12. In principe kan ze na de 1ste loopsheid prima gecastreerd worden (ze noemen het wel gezellig steriliseren maar het is in feite castreren, je haalt immers de eierstokken weg). En dan zou ik dat gewoon 3 a 4 maanden na deze loopsheid doen. Want je weet het maar nooit, ze zou ook wel eens na 5 maanden al weer loops kunnen worden!

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”