Waarom KVV op verschillende tijdstippen geven?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

RTMZ
1-ster

Berichtdoor RTMZ » Do 04 Sep 2014, 10:54

Hoi,

Mijn pup zit sinds hij bij mij is op KVV. Nou werd mij onlangs verteld dat het belangrijk is dat KVV op verschillende tijden gegeven moet worden. Dus elke dag 4x op tijdstippen die verschillen van de dag ervoor. Weet iemand waarom dit is? Met brokken schijnt dit niet te moeten, en kan op het internet z.g.a. geen informatie hierover vinden.
Inge en Bono
5-sterren

Re: Waarom KVV op verschillende tijdstippen geven?

Berichtdoor Inge en Bono » Do 04 Sep 2014, 10:58

De enige reden die ik kan bedenken is om voortijdig aanmaken van gal te voorkomen. Maar dat geldt voor zowel barf, als kvv als brok....
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 04 Sep 2014, 11:46

Wat Inge al zegt. Er zijn honden die dagelijks om 5 uur eten krijgen en om 4 uur al beginnen te smakken/kwijlen enz. Die honden ga je op verschillende tijdstippen voeren zodat het lichaam er niet meer op anticipeert. Dit is dan aan de orde bij alle voersoorten, dus niet voorbehouden aan kvv.

Wat jouw pup aangaat kun je dus gewoon 4 x daags voeren en dat hoeft niet iedere dag stipt te zijn, maar het hoeft ook niet iedere dag op een ander tijdstip. Mag wel, hoeft niet. En ook hier, dit zou voor alle voersoorten gelden en niet voor kvv.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 04 Sep 2014, 13:18

Het wordt toch wel lastig, om op verschillende tijden te voeren als je 4 keer per dag voert. Ik zou zelf zoiets pas inlassen als je naar 2 of 1 maaltijd per dag gaat (als je hond volwassen is). Maar stipt op tijd is dus inderdaad nergens voor nodig, alleen soms makkelijk voor jezelf.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”