Uit het niets

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Uit het niets

Berichtdoor Barfplaats

Nicole69
2-sterren

Uit het niets

Berichtdoor Nicole69 » Di 02 Sep 2014, 21:51

Afbeelding

Gisteravond deze plek ontdekt op de achterpoot van mijn hond Indy. Er zijn geen bijzonderheden gebeurd. Zomaar in een keer zat het daar. Het plekje is droog maar geïrriteerd. Het voelt stevig dus niet dat het echt een wond is maar meer eeltig.

Heb het met vetramil honingzalf ingesmeerd een paar keer vandaag.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ben toch wat huiverig voor de DA sinds enige tijd. Het is altijd maar antibiotica of prednison gelijk geven.

Heb mijn honden 2 weken geleden wel moeten behandelen tegen vlooien na een logeerpartij. Dat was van het merk Advantix.
renate1985
5-sterren

Re: Uit het niets

Berichtdoor renate1985 » Di 02 Sep 2014, 22:50

Misschien toch een oud wondje gezeten of inderdaad een beginnende eeltplek.
Kaine heeft het op zijn wang maar daar heeft een korstje gezeten ( de reststukjes heb ik uit zijn vacht gehaald).
Zal eventueel wat honingzalf of vetaderm erop doen en kijken of het verbeterd.
Als het groter word of gaat ontsteken wel even na laten kijken natuurlijk. Ik snap dat je geen ab of prednison wilt geven bij ieder dingetje ( ben ik ook op tegen).  Misschien de volgende keer vragen aan de da of er geen alternatief is? Of als jij denkt dat het echt niet nodig is het niet meenemen.
Radja
5-sterren

Berichtdoor Radja » Do 04 Sep 2014, 22:29

Heeft er niet toevallig een teek gezeten? Dat geeft vaak ook van die harde "eeltige"bulten.
Extreme
5-sterren

Berichtdoor Extreme » Vr 05 Sep 2014, 11:51

Lijkt mij een bijtplek, een  oude waar in middels meer zichtbaar is dat er haren er af zijn, misschien heeft er een korst gezeten, korst met haren eraf gegaan, en daardoor nu ineens zichtbaar?
Als hij vlooien heeft gehad en daar wat meer gebeten is door je hond lijkt mij dat de meest logische optie, maar ben geen arts  ;)
Ik zou het in de gaten houden, is het rustig niks doen, alleen opletten dat het niet nattig/open word.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”