Uni Maastricht doet afstand van de Labjes

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Michelle Vrolijk
4-sterren

Berichtdoor Michelle Vrolijk » Ma 01 Sep 2014, 18:07

Betekent dit dat nu andere diersoorten de klos zijn? http://www.nu.nl/binnenland/3866176/uni ... adors.html
dinky89
5-sterren

Re: Uni Maastricht doet afstand van de Labjes

Berichtdoor dinky89 » Ma 01 Sep 2014, 19:08

Waarschijnlijk wel aangezien het gaat om pacemaker en je dat moeilijk op dood materiaal kan testen omdat je moet weten wat het in een levend wezen doet voordat het in mens gaat...
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 01 Sep 2014, 19:12

Hangt er vanaf wat voor onderzoek het is.

Of het echt een heel nuttig doel wil bereiken voor humane toepassing, of dat het niet mogelijk is het op te volgen op mensen die al een pacemaker hebben enz.... 
Staat voor de rest echt niets bij van waarover het gaat.
Extreme
5-sterren

Berichtdoor Extreme » Ma 01 Sep 2014, 21:30

De actie groep gaat door, zodat de testen helemaal stoppen, niet nu de labjes eruit en de stafjes erin(o.i.d.).
kakocavi
5-sterren

Berichtdoor kakocavi » Ma 01 Sep 2014, 22:21

Wat kan ik me toch ontiegelijk ergeren aan die hele ADC. Ik heb die site eens bekeken; letterlijk geen enkel woord over een mogelijk alternatief, geen spoor van visie te bekennen. Dat je als organisatie met ongefundeerd geschreeuw zoveel kunt bereiken is tragisch. En het resultaat kan zomaar zijn dat de technologie opnieuw wordt ontwikkeld of overgekocht door een andere universiteit of bedrijf in een ander land, met misschien wel veel slechtere regelgeving omtrent proefdieren.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Ma 01 Sep 2014, 22:33

kakocavi schreef:Wat kan ik me toch ontiegelijk ergeren aan die hele ADC. Ik heb die site eens bekeken; letterlijk geen enkel woord over een mogelijk alternatief, geen spoor van visie te bekennen. Dat je als organisatie met ongefundeerd geschreeuw zoveel kunt bereiken is tragisch. En het resultaat kan zomaar zijn dat de technologie opnieuw wordt ontwikkeld of overgekocht door een andere universiteit of bedrijf in een ander land, met misschien wel veel slechtere regelgeving omtrent proefdieren.
+1
Kim_S
5-sterren

Berichtdoor Kim_S » Ma 01 Sep 2014, 22:37

kakocavi schreef:Wat kan ik me toch ontiegelijk ergeren aan die hele ADC. Ik heb die site eens bekeken; letterlijk geen enkel woord over een mogelijk alternatief, geen spoor van visie te bekennen. Dat je als organisatie met ongefundeerd geschreeuw zoveel kunt bereiken is tragisch. En het resultaat kan zomaar zijn dat de technologie opnieuw wordt ontwikkeld of overgekocht door een andere universiteit of bedrijf in een ander land, met misschien wel veel slechtere regelgeving omtrent proefdieren.

Helemaal mee eens. Hier zijn tenminste nog (strenge) regels...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”