paardenvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

paardenvlees

Berichtdoor Barfplaats

dogofamilie
1-ster

paardenvlees

Berichtdoor dogofamilie » Do 28 Aug 2014, 23:43

Hoi hoi
ik wil even wat aan jullie vragen.
ik heb hier 2 dogo argentino's een teef van 7 en een pup van 6,5 maand.ze zitten beiden nu bijna 2 maanden op rauw ik heb gekozen voor kant en klaar rollen.ze hadden nu rund lam kip en vis compleet en niet enkelvoudig zelf voeg ik nog wat zeewier en knoflook granulaat toe .maar ik ben nog niet geheel tevreden ze lopen nog met de oren te klapperen en de pup heeft ook wat plekjes op de huid niet rampzalig maar zover wil ik het natuurlijk ook niet laten komen.ze glimmen beiden wel en verder is er ook niks aan de hand.toch wil ik kijken om de volgende weken de rund ook maar achterwege te laten en veel wild te voeren.nu is mijn vraag is paardenvlees echt mager want ik wil de pup natuurlijk niet mager voeren ivm de groei.
alvast bedankt
kakocavi
5-sterren

Re: paardenvlees

Berichtdoor kakocavi » Vr 29 Aug 2014, 00:04

Ja, paard is mager vlees. Wild trouwens ook over het algemeen. Als je meer vet wilt voeren kun je ook vetter vlees zoals lamsvlees en kip met vel voeren, en dat combineren met magere soorten.
RobinVC
2-sterren

Berichtdoor RobinVC » Vr 29 Aug 2014, 07:58

En wisselen tussen de verschillende merken. De ene is al wat vetter of heeft een hoger botpercentage dan het andere merk.
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Vr 29 Aug 2014, 11:04

het klinkt alsof je honden aan het ontgiften zijn. een chlorella kuurtje doet meestal wel wonderen.

Qua voeding: lam, vis (haring, sardientjes, zalm) en dat combineren met bijv. Darf eko, waar al 5 diersoorten in zitten. Paardenvlees is echt mager vlees.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Vr 29 Aug 2014, 11:08

In de complete versies zit altijd een premix van synthetische vitamine en mineralen, ik adviseer dan ook altijd em geen complete versie te voeren, maar enkelvoudig, en liefst ook verschillende merken. Ik weet niet welk merk je voert maar in sommige wordt ook nog granen of rijst toegevoegd, eerst dat maar eens uitsluiten.
Het kan ook ontgiften zijn... dan is het een kwestie van geduld, maar nogmaals mijn voorkeur gaat uit naar merken die enkelvoudige kvv maken.
dogofamilie
1-ster

Berichtdoor dogofamilie » Vr 29 Aug 2014, 15:29

Bedankt voor de reacties
ik ben al aan het shoppen geweest en heb wat kippen weten te scoren schoon weliswaar maar dat los ik wel op met wat losse kiporgaan.ga zo de pup verrassen met zn eerste hele buit(spannend).
Ik ga idd maar wat afwisselen en proberen wat meer heel te voeren ipv kant en klaar.dan weet ik wat ik geef en vooral wat niet want als er in de kant en klaar graan en rijst wordt gestopt snap ik waarom iniedergeval de teef nu zo reageert.
dat chlorella hoelang en hoeveel moet ik dat geven.dat wil ik namelijk wel proberen.
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Vr 29 Aug 2014, 18:21

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”