Een heel oogpotlood opgegeten..bloed inplaats van ontlasting

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht
Joaquin
5-sterren

Een heel oogpotlood opgegeten..bloed inplaats van ontlasting

Berichtdoor Joaquin » Do 28 Aug 2014, 17:15

Mijn 2 mannen hebben blijkbaar een heel oogpotlood weggewerkt  :-X Ik kan het potlood nergens vinden behalve wat fliedertjes van de buitenkant, dat is houtachtig. Kan dit kwaad?
Laatst gewijzigd door Joaquin op Za 30 Aug 2014, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Els&Flow
5-sterren

Re: Een heel oogpotlood opgegeten

Berichtdoor Els&Flow » Do 28 Aug 2014, 18:10

Dat hout zal weinig kwaad kunnen, de stift zelf is of van potloodspul is (houtskool) of van die soort viltstiften.  Dat potloodspul zal weinig kwaad kunnen als ze goed gekauwd hebben. Bij twijfel ff je da bellen en zeker als het om zo'n stift gaat.
Joaquin
5-sterren

Berichtdoor Joaquin » Za 30 Aug 2014, 19:41

Dankjewel voor je antw. Het was gelukkig geen stift maar nu lijkt er toch wat aan de hand te zijn..

Vandaag was Django niet lekker, hij wilde niet eten en moest overgeven met uitlaten ging hij zitten om te poepen en er kwam alleen bloed uit. Heb de dierenarts gesproken die zei dat ik het even aan moest kijken en dat hij betwijfelde of het door het potlood zou kunnen komen want dat zou ik eerder gemerkt moeten hebben.. Als zoiets niet goed verteerd kan dat toch iets beschadigen? Het zou een virus kunnen zijn of een darmontsteking. Advies gekookte kip en rijst. Hij heeft net stuk kipfilet op (rauw) vanmiddag ook okugest. Hoe dan ook ik heb niet gezien welke vd 2 het potlood op heeft..mss hebben ze het heel goed verstopt. Ik kan het iig nergens vinden..
Fido
5-sterren

Berichtdoor Fido » Zo 31 Aug 2014, 11:09

Joaquin schreef:Dankjewel voor je antw. Het was gelukkig geen stift maar nu lijkt er toch wat aan de hand te zijn..

Vandaag was Django niet lekker, hij wilde niet eten en moest overgeven met uitlaten ging hij zitten om te poepen en er kwam alleen bloed uit. Heb de dierenarts gesproken die zei dat ik het even aan moest kijken en dat hij betwijfelde of het door het potlood zou kunnen komen want dat zou ik eerder gemerkt moeten hebben.. Als zoiets niet goed verteerd kan dat toch iets beschadigen? Het zou een virus kunnen zijn of een darmontsteking. Advies gekookte kip en rijst. Hij heeft net stuk kipfilet op (rauw) vanmiddag ook okugest. Hoe dan ook ik heb niet gezien welke vd 2 het potlood op heeft..mss hebben ze het heel goed verstopt. Ik kan het iig nergens vinden..

Hoe gaat het nu? Als nog steeds dezelfde klachten zou ik zeer adviseren verder onderzoek evt. dmv rontgen/echo en niet meer aankijken.
Angelique
5-sterren

Re: Een heel oogpotlood opgegeten..bloed inplaats van ontlasting

Berichtdoor Angelique » Zo 31 Aug 2014, 11:32

Ik vind dit ook een beetje eng klinken. Ik moet het 1ste virusje nog tegenkomen waarbij ze alleen bloed geven als ze moeten poepen en zeker met de wetenschap dat je een oogpotlood kwijt bent vind ik dit geen afwachtertje.  :-\
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 31 Aug 2014, 11:51

Ik ook niet, ik vind dit ook geen afwachtertje :-\
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Zo 31 Aug 2014, 12:05

Darmontsteking geeft doorgaans stinkende diarree met veel slijm en een restje bloed, geen bloed alleen...
Ik zou ook echt niet afwachten en als deze da niet wil kijken een andere zoeken, beterschap!
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Zo 31 Aug 2014, 12:18

Ik zou een foto laten maken als je dat potlood nog steeds niet gevonden hebt. Want als dat niet goed verteerd is kan het de boel verstoppen.
Joaquin
5-sterren

Berichtdoor Joaquin » Zo 31 Aug 2014, 13:43

Dankjewel voor jullie reacties.

Vandaag gaat het beter hij heeft meer eetlust en heeft geen bloedverlies meer gehad. Zijn ontlasting is nu dun ik hou hem goed in de gaten maar ik ben er toch wel heel erg van geschrokken..en mss dat ik vandaag alsnog langs de dierenarts ga
Ike
5-sterren

Berichtdoor Ike » Zo 31 Aug 2014, 14:14

Gelukkig dat t ietsje beter gaat, hopelijk zet dat door!  :)
Joaquin
5-sterren

Berichtdoor Joaquin » Di 02 Sep 2014, 16:05

Ike schreef:Gelukkig dat t ietsje beter gaat, hopelijk zet dat door!  :)

Jammer genoeg was dat niet het geval  :-\

Gisterenochtend spuitpoep, hangerig, misselijk en niet willen eten. Even later weer alleen bloed. Meteen naar de dierenarts. Hij is niet verstopt, de dierenarts denkt aan een beschadiging of een ontsteking. Hij heeft binnenin niks vreemds gevoeld, 2 injecties gekregen 1 tegen een ontsteking en 1 tegen de misselijkheid. Ik heb ook antibiotica meegekregen (Metrobac) ik heb dit niet meteen gegeven. Toen ik thuis was ging het al vrij snel beter zijn eetlust is terug en hij is weer actief etc. Nu twijfel ik of ik die antibiotica alsnog moet geven..Dat is weer een klap voor de darmen en het is niet eens zeker dat het wel een ontsteking is. Wat vinden jullie?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 02 Sep 2014, 16:08

Ik zou even overleggen met de DA.
Joaquin
5-sterren

Berichtdoor Joaquin » Di 02 Sep 2014, 16:20

Net contact gehad met de praktijk daar zeggen ze dat ik het sowieso moet geven..
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Di 02 Sep 2014, 16:26

Hij is nu natuurlijk ietsje beter door die spuit tegen de misselijkheid.. Heeft de DA gezegd hoe lang deze zou werken? Ik vind dat zolang die spuit nog werkt, je geen verbetering mag zien, dat is een opleving door de medicijnen..
Antibiotica kan ik je geen raad over geven.. Wat was de diagnose van de DA? Ben je het eens met hem dat er dan een antibacterieel middel moet worden ingezet? Ik denk dat je zelf een beetje van dit soort gewetensvragen moet stellen en zelf een (moeilijke) beslissing moet maken..
Joaquin
5-sterren

Berichtdoor Joaquin » Di 02 Sep 2014, 16:55

Fenixjuh schreef:Hij is nu natuurlijk ietsje beter door die spuit tegen de misselijkheid.. Heeft de DA gezegd hoe lang deze zou werken? Ik vind dat zolang die spuit nog werkt, je geen verbetering mag zien, dat is een opleving door de medicijnen..
Antibiotica kan ik je geen raad over geven.. Wat was de diagnose van de DA? Ben je het eens met hem dat er dan een antibacterieel middel moet worden ingezet? Ik denk dat je zelf een beetje van dit soort gewetensvragen moet stellen en zelf een (moeilijke) beslissing moet maken..

Ja hij krijgt natuurlijk een boost van die injecties. Maar had zoiets van als hij al iets heeft gehad voor een ontsteking en het gaat beter hoef ik die antib. mss niet te gebruiken. Weetje voel me altijd zo'n oelewapper bij de dierenarts. Loop de oren van zijn of haar hoofd te vragen: Waarom dit waarom zus wat geef je etc etc maar als ze dan zeggen geef maar rijst en kip zeg ik maar braaf ja omdat ik geen zin heb in een discussie over vers ;D

Diagnose was een beschadiging of een ontsteking..hij zei ook kleine hondjes worden vaak wankel van deze tabletten :(
Laatst gewijzigd door Joaquin op Di 02 Sep 2014, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”