moeizame stoelgang

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

moeizame stoelgang

Berichtdoor Barfplaats

meso
1-ster

moeizame stoelgang

Berichtdoor meso » Do 21 Aug 2014, 12:00

Hallo allemaal
Mijn Duitse herder van 5 maanden staat vanaf 9 weken op kvv van naturis ik merk nu dat de ontlasting er niet zo soepel uitkomt, zou zalmolie een oplossing zijn?
Lizzy
Moderator

Re: moeizame stoelgang

Berichtdoor Lizzy » Do 21 Aug 2014, 16:26

Nou, ik vind van niet. Een hond moet op zijn KVV ook gewoon normale ontlasting hebben. En als je hond dat niet heeft, zijn de percentages of is de inhoud voor hem niet goed. Ik zou overstappen op een ander merk, liefst meerdere merken (en niet op 1 paard wedden met KVV). Ik zou de KVV zoeken waar je hond wel goede stoelgang op heeft. En als er nou geen enkel KVV merk is waar ie wel normaal op poept, zou ik gekookte of gepureerde bladgroenten aan het menu gaan toevoegen.
Radja
5-sterren

Berichtdoor Radja » Do 21 Aug 2014, 22:03

Helemaal met Lizzy eens! Had dat vanmiddag al willen schrijven,maar moest onverwachts weg,had al een klein stukje geschreven,maar die heb ik niet af kunnen maken ;)!

Succes en hoop dat de ontlasting snel goed wordt!
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Do 21 Aug 2014, 22:27

Om welke kvv van naturis gaat het ? Ik zie op Voerwijzer dat de variant Naturis Barfdiner steeds wisselend van samenstelling is .
Dus ook het percentage bot

Verder ben ik het met Lizzy eens , afwisselen van meerdere merken is belangrijk . En al helemaal als het een nog jonge opgroeiende pup betreft
En ik zou kijken naar merken die een niet steeds wisselende samenstellling hebben
Hier de link van Voerwijzer waarop je de merken kan bekijken en vergelijken

http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”