Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke B
#2974272
Ik heb een vraagje.
Ik heb gehoord dat in hart veel Taurine zit.En ik wil mijn hond voor haar hart extra taurine geven.
Zit er in lamshart net zoveel taurine als in runderhart.
Door Lizzy
#2974300
Checking the Taurine Content in Meat Products

Feed your cat a variety of foods to keep him from getting bored and to ensure that he receives the nutrition he needs in his raw diet. A 1 oz portion of turkey leg contains about 86 mg of taurine and is a good source of protein, as well. A 1 oz beef heart contains roughly the same amount of protein (8 g), but has only 19 mg of taurine. A 2 oz portion of chicken neck contains the same 8 g of protein and has 33.1 g of taurine. An ounce of canned salmon has 34 g of taurine, but offers less than 7 g of protein. Because taurine is processed easily through the kidneys and passes out of your cat's system quickly, you do not have to worry about overfeeding your cat taurine-rich foods.

====

Ik weet niet hoeveel taurine er in hart van lam of rund zit. Ik vond alleen dit en dat is op zich wel boeiend. Kippennek bevat meer taurine dan hart. Waarom zou je eigenlijk meer taurine willen voeren aan je hond? Ik bedoel, wat is daar de zin van, ook al heeft je hond hartproblemen? Als je het mij vraagt zit er in een goed samengesteld BARF menu echt meer dan voldoende taurine en is het zinloos om meer hart te gaan voeren....
Door Anneke B
#2974353
Bedankt Lizzy
Ik hou het dan maar gewoon op me kvv.
En ze krijgt ook af en toe een kippenek of eendennek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door