Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#2974125
Ik heb net avocado, komkommer, schepje gebroken lijnzaad, beetje feta kaas en dressing van olie, peper, honing en balsamico azijn gegeten. Vind ik toch veel lekkerder dan een paar boterhammen, zelfs nu ik zelf brood bak. En groene smoothies bevallen mij niet zo goed, ik mis het dan om ergens op te kauwen.

Weten jullie nog wat receptjes voor makkelijke, snelle, goed vullende salades voor tussendoor?
Door K&D
#2974155
Ik ben dol (DOL) op artisjok, vers of blik. Blik snij ik in vieren, en die gooi ik vaak in een salade met gemengde rucola sla, zongedroogde of verse tomaat, wat pijnboompitten en schaafjes parmezaan of fetakaas en zo. Met wat olijfolie of sandwichdressing.
Geen komkommer, dat is te waterig erbij.
Door Nadia
#2974186
Heb je een keuken machine?
Koolrabi erdoor. Appel erdoor evt wortel. Alles op rasp stand.
Door elkaar husselen. Klein likje (zelfgemaakte) mayo. Walnoten peper en zout. Jummie. Ik gooi er ook nog wat sesam zaad erdoor.

of een witlof zeer fijn snijden. Mandarijntjes (uit blik) erdoor. Lepel mayo lepel sap van mandarijnen als dressing. Ook weer wat walnoten Evt appel in blokjes.

Of rode biet in blokjes, uitje rag fijn. Appel of augurk in blokjes mayo.

Of een waldorf met bleekselderij en walnoot etc.

Alle bovenstaande ideeën kunnen op honderd manieren gevarieerd worden
Door Nadia
#2974197
Yw!
Ik zoek vaak gewoon wat basis recepten uit. Vandaar uit verder knutselen.
Of gewoon heel simpel: tomaat mozzarella en verse  basilicum. Hoppa salade caprese.
Dit is ook lekker op een broodje met stukjes schnitzel erop.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door