gember tegen bijwerkingen metacam?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Papalou
5-sterren

Berichtdoor Papalou » Zo 10 Aug 2014, 20:56

Hoi

Mijn hond krijgt metacam (zie spondylose/allergie, maar om topic schoon te houden nieuw topic). Heeft al een gevoelige maag. Nu kreeg ik van Lizzy de tip over kurkuma, ga ik morgen halen, maar ineens bedacht ik dat gember bij mezelf ook altijd goed werkt bij misselijkheid (gebruik zelf ook veel kruidenbrouwsels).

Vraag is alleen...hoeveel geef je een hond, en zou dit sterk genoeg werken om het gevolg van de metacam op te lossen? Hij eet nu al twee dagen zo'n twee keer per dag gras, en ik denk echt dat dat door de metacam komt. Doet hij wel vaker, maar niet zovaak als nu. Hij braakt het niet uit trouwens. Metacam wil ik niet te lang geven, maar is nu tot ik iets anders heb wel even nodig voor mijn 7jarige die normaal een pup lijkt buiten maar die nu als een bejaarde over straat wandelt...
Els&Flow
5-sterren

Re: gember tegen bijwerkingen metacam?

Berichtdoor Els&Flow » Ma 18 Aug 2014, 13:53

Zowiezo verse gember, liefst geraspt of verwerkt in groentemix. Het werkt wel voor honden die wagenziek zijn (misselijk dus), maar ik denk dat je naast de metacam beter een maagbeschermer kunt gaan geven als groenlipmossel.
Ik heb geen idee of gember als maagbeschermer kan dienen.

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”