Jeuk door gedroogde snacks?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

S
3-sterren

Berichtdoor S » Do 07 Aug 2014, 12:32

Zou het kunnen dat honden jeuk krijgen van gedroogde snacks? Zoals penslappen, rawhide, konijnenoren etc...?
En zo ja, waaraan zou dat dan kunnen liggen?
Lizzy
Moderator

Re: Jeuk door gedroogde snacks?

Berichtdoor Lizzy » Do 07 Aug 2014, 12:48

Het ligt er aan wie ze gedroogd heeft....
S
3-sterren

Berichtdoor S » Do 07 Aug 2014, 13:00

De (BARF) winkel...  :-\
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 07 Aug 2014, 13:12

Shanelle schreef:De (BARF) winkel...  :-\

Ja, en dan ligt het eraan waar de barfwinkel ze vandaan haalt.... Als die ze uit China haalt, dan zou het zo maar kunnen dat er stoffen op dit gedroogde vlees zitten die jij niet aan je hond wilt geven. Je kunt de proef op de som nemen door zelf te gaan drogen.
Gittje
3-sterren

Berichtdoor Gittje » Za 09 Aug 2014, 16:48

Zou kunnen. Onze hond heeft alleszins de dag na het eten van gedroogde runderkophuid, die extra lange (zie http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... nek/213561), jeuk zelfs al krijgt hij er maar een derde van  :(
S
3-sterren

Berichtdoor S » Wo 24 Sep 2014, 14:22

Mijn vermoeden lijkt dus te gaan kloppen: de jeuk komt van gedroogde snacks. 200% zeker ben ik niet, maar ik heb hem een periode geen snackjes gegeven en toen was de jeuk weg. En nu heeft hij op korte tijd enkele gedroogde konijnenoren gekregen (Carnibest?) en het is weer van dat. Jeuk aan de buik, liezen en poten. Niet overdreven, maar het valt ons toch op. Vooral 's ochtends eigenlijk.

Maar even om zeker te zijn: dit is dus geen voedselallergie maar waarschijnlijk een reactie op een of ander (giftig) spul wat op een bepaalde manier is toegevoegd? Mijn pup is 20 weken oud en ik had vernomen dat voedselallergie: 1. niet zo vaak voor komt en 2. pas na een jaar manifesteert.

Die snacks komen er in ieder geval niet meer in. Of misschien toch eens zelf gaan drogen? Kan het misschien ook een reactie zijn op (dit gaat raar klinken) een verandering in de structuur/samenstelling door het droogproces?
Ruisje
5-sterren

Berichtdoor Ruisje » Wo 24 Sep 2014, 14:56

Geen idee of puur gedroogd voor een allergische reactie kan zorgen, maar voordat je zelf gaat drogen/een droger gaat aanschaffen, kun je misschien eerst van iemand hier wat zelfgedroogde snacks overnemen om dat uit te proberen.
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Wo 24 Sep 2014, 15:54

Ik had 2 honden die barsten van de jeuk, hevige diaree, gedroogde snacks uit de dierenwinkel was nog het enige afwijkende.
Weer zelf gaan drogen, diarree was met 1 dag(dit duurde al 3 maanden) weg, de jeuk is met 1 week beduidend verminderd en nu terug naar af en toe een krabje wat ik normaal vindt in de verhaar periode.
Dus hoe moe of gammel ik ook ben, er blijft gedroogd worden voor de honden, daar het alternatief niet acceptabel is. dit is de enige manier dat ik 100% controle heb op het droogproces.
Sigbrid
4-sterren

Berichtdoor Sigbrid » Wo 24 Sep 2014, 17:59

Ik ben inderdaad overtuigd van een of meerdere toevoegingen in gedroogd spul uit winkels . In het begin gaf ik dat ook en was er weer jeuk ( waren we net vanaf sinds er vers gevoerd werd ) ik heb zelf een droger aangeschaft en sindsdien droog ik alles zelf en dan is er niks aan hand .
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 24 Sep 2014, 18:06

En zo worden we toch nog genaaid, nu via de zogenaamde gedroogde-snacks-bedrijven :-X
fransbulletje
5-sterren

Berichtdoor fransbulletje » Wo 24 Sep 2014, 18:19

Hier krijgen ze de gedroogde snacks van Bandit en Carnivoer , geen problemen.
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Wo 24 Sep 2014, 18:35

Helaas vallen carnivoer en bandit buiten mijn financiele mogelijkheden.
Papalou
5-sterren

Berichtdoor Papalou » Wo 24 Sep 2014, 23:30

Jeetje...eye-opener hier...

al even bezig met bepaalde dingen niet geven waar hondje mogelijk op reageert met buikklachten...maar had afgelopen periode ook af en toe wat jeuk aan oren, neus en pootjes, maar dat zou dus ook kunnen door de gedroogde konijnenoren van carnibest en de gedroogde hazenpootjes van lotgering...

hmm...was enige wat ik nog even kon geven qua snack..want droger heb ik nog niet...balen voor hond! Dank voor de tip!
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Do 25 Sep 2014, 09:19

Ik heb gemerkt bij Luna dat het ook merkafhankelijk is. Van het ene merk konijnenoren kreeg ze kriebels en van het andere niet. het schijnt dat aan spul uit China etc. nogal wat toegevoegd wordt. Ik neem het risico niet meer en droog zelf.
Gittje
3-sterren

Berichtdoor Gittje » Do 25 Sep 2014, 17:13

Lizzy schreef:En zo worden we toch nog genaaid, nu via de zogenaamde gedroogde-snacks-bedrijven :-X

Ja, idd  :(

Ik heb m'n voorraad gedroogde snacks van runderkophuid doorgegeven aan andere hondenbaasjes, waarvan hun hond geen last heeft van jeuk, en ik zal er geen meer in huis halen.

Sporadisch zal Igor nu & dan een rauwe mergpijp krijgen, als z'n allergiedrempel het toelaat.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”