Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#2967993
Pfff vandaag even over de markt gelopen, moest nog wat van de markt hebben. Dus kwam ik ook een hondenkraampje tegen, dus toch even neuzen. Ze hadden er wat gedroogde dingen liggen, voorverpakt en niet voorverpakt. Alleen de gedroogde kipfilet hadden ze voorverpakt. van Antos.

Meteen de verpakking gelezen, er staat met grote letters op, 100% natuurlijk, maar even de kleine lettertjes verder lezend zit er maiszetmeel in en xylitol.

Hoezo natuurlijk?
#2968034
Meeste mensen letten er helaas niet op.
Zo zie ik ook dat vaak de gerookte runderbotten uit de dierenwinkel aangeraden worden aan andere omdat de hond er zo lekker op knagen. Of ze zeggen dat je bij de slager runderknoken moet nemen want rauw bot is beter en dat splinterd niet  ::)
Helaas word er nog steeds gedacht: de dierenwinkel\markt verkoopt het dus zo slecht zal het niet zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2968036
Ik ben voor mezelf bezig om veel chemicalien te weren. Met mijn slechte lijf ben ik best benieuw of dat nog van invloed zal zijn, maar jemig wat een doolhof!

Ik heb vandaag zo'n twee uur gedaan over het kiezen van nieuwe tandpasta  :-X
Ze stoppen echt de meest rare dingen in producten en dan vaak ook nog onder verschillende namen.
12 augustus ga ik voor een maand stoppen met alle suikers en zoetstoffen, behalve stevia. Ik krijg nu al hoofdpijn als ik bedenk hoe lang ik dan over de boodschappen zal doen.
#2968050
Hope schreef: Ik ben voor mezelf bezig om veel chemicalien te weren. Met mijn slechte lijf ben ik best benieuw of dat nog van invloed zal zijn, maar jemig wat een doolhof!

Ik heb vandaag zo'n twee uur gedaan over het kiezen van nieuwe tandpasta  :-X
Ze stoppen echt de meest rare dingen in producten en dan vaak ook nog onder verschillende namen.
12 augustus ga ik voor een maand stoppen met alle suikers en zoetstoffen, behalve stevia. Ik krijg nu al hoofdpijn als ik bedenk hoe lang ik dan over de boodschappen zal doen.
je kunt tandpasta ook zelf maken.  ;D
#2968053
Wordt er echt niet goed van, moest ook een vitamine hebben, omdat de oude niet meer gemaakt werd voor Phoebe, ben een half jaar bezig geweest, alles uitgeplozen. Of er zat Xylitol in (of andere zoetstof) of druivenpitextract (ook giftig voor honden) of Jodium. Gek werd ik er van. Het is dat ze de wet veranderd hebben, dus hebben ze bij Essential Organics 1 vitamine die zonder jodium was ook de druivenpitextract eruitgehaald (omdat ze alles op de verpakking moesten vermelden, en dit maakt vermelding eenvoudiger, anders had ik voor Phoebe dus nooit een vitamine gevonden :(
smulpaap schreef: Ja als je de kleine lettertjes niet leest  ::) En al helemaal met jouw hondjes
#2968054
Het kost je enorm veel tijd en energie als je iets wilt veranderen aan je leefstijl. Ik ga nu ook zelf bakken, want ben er achter gekomen dat ik ook niet goed reageer op brood :(
Hope schreef: Ik ben voor mezelf bezig om veel chemicalien te weren. Met mijn slechte lijf ben ik best benieuw of dat nog van invloed zal zijn, maar jemig wat een doolhof!

Ik heb vandaag zo'n twee uur gedaan over het kiezen van nieuwe tandpasta  :-X
Ze stoppen echt de meest rare dingen in producten en dan vaak ook nog onder verschillende namen.
12 augustus ga ik voor een maand stoppen met alle suikers en zoetstoffen, behalve stevia. Ik krijg nu al hoofdpijn als ik bedenk hoe lang ik dan over de boodschappen zal doen.
#2968056
Heb vaak genoeg gehad dat ik iets moest geven van een supplement, dat mijn honden er epileptische aanvallen en andere van kregen. Omdat er niets vreemds op het etiket stond, dan maar naar de fabriekant bellen en dan werd je verteld dat er een hele kleine hoeveelheid xylitol inzat, maar zo weinig dat het niets zou doen. Tja waarom stop je het er dan in?

Had pas ook een dierenarts die dacht dat mijn honden wel overeind zouden blijven van een vitamine met Xylitol. Nou echt niet :(
renate1985 schreef: Meeste mensen letten er helaas niet op.
Zo zie ik ook dat vaak de gerookte runderbotten uit de dierenwinkel aangeraden worden aan andere omdat de hond er zo lekker op knagen. Of ze zeggen dat je bij de slager runderknoken moet nemen want rauw bot is beter en dat splinterd niet  ::)
Helaas word er nog steeds gedacht: de dierenwinkel\markt verkoopt het dus zo slecht zal het niet zijn.
#2968057
als het van levensbelang is en er zitten allemaal ingrediënten in die je enorme problemen bezorgen, dan is het geen grapje meer.
Mijn honden kunnen niet leven zonder, maar als er iets verkeerds inzit, gaat het ook fout en goed fout. Dan zijn alle verschijnselen waar we jaren voor geknokt hebben, in een mum van tijd weer terug (een paar uur dus)
Juul schreef: Heel kort doe je dan nog boodschappen, want er blijft niet veel meer over om te kopen ;-)
Door Martine-Tom
#2968059
charmed schreef: Wordt er echt niet goed van, moest ook een vitamine hebben, omdat de oude niet meer gemaakt werd voor Phoebe, ben een half jaar bezig geweest, alles uitgeplozen. Of er zat X
ylitol in (of andere zoetstof) of druivenpitextract (ook giftig voor honden) of Jodium. Gek werd ik er van. Het is dat ze de wet veranderd hebben, dus hebben ze bij Essential Organics 1 vitamine die zonder jodium was ook de druivenpitextract eruitgehaald (omdat ze alles op de verpakking moesten vermelden, en dit maakt vermelding eenvoudiger, anders had ik voor Phoebe dus nooit een vitamine gevonden :(
Echt waar? Hmm katten zijn over het algemeen gevoeliger dan honden en ik ken toch wel wat katten die dit als supplement krijgen...
Ga nog even doorgooglen kan er nog niet zoveel over vinden verder...
#2968061
Ja druivenpit extract is echt giftig voor honden. Net als druiven. Als honden druiven eten stapelt het gifje zich langzaam op in je hond. Je zal niet gelijk gevolgen zien, maar wel na een tijdje.
Martine-Tom schreef: Echt waar? Hmm katten zijn over het algemeen gevoeliger dan honden en ik ken toch wel wat katten die dit als supplement krijgen...
Ga nog even doorgooglen kan er nog niet zoveel over vinden verder...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door