BARF in combinatie met brokken bij epilepsie

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Chimpie
1-ster

Berichtdoor Chimpie » Di 29 Jul 2014, 15:29

Omdat mijn hond, Basenji reu, 6 jaar, epilepsie heeft ben ik een paar jaar geleden overgegaan op BARF wat prima gaat.
Nu wil ik graag ook een mogelijkheid van (nood)brokken hebben.
Graag zou ik wat ervaringen willen horen van mensen die een combi van BARF en brokken ( niet tegelijk, i know)  geven aan hun epileptische hond.
Ik wil het liefst een brok zonder kunstmatige toevoegingen en wil liever geen rozemarijn en salie ( Orijen, Acana).

Alvast hartelijk dank!
Martine-Tom
5-sterren

Re: BARF in combinatie met brokken bij epilepsie

Berichtdoor Martine-Tom » Di 29 Jul 2014, 16:12

Welkom hier.
Persoonlijk zou ik het risco niet nemen, wat is de reden dat je er brok bij wil?
Er zijn ook merken die vriesdroge barf hebben voor noodgevallen, is dat mss een idee?
(K9 bijvoorbeeld)
Chimpie
1-ster

Berichtdoor Chimpie » Di 29 Jul 2014, 17:51

Hallo,
Ik ben het met je eens dat BARF gewoon het beste is, daar gaat het ook niet om.
Ik reis veel met mijn hond.
Nu komt er binnenkort in Gambia een hond bij en ik wil beide op BARF hebben als we er zijn.
Maar als wij reizen of er niet zijn wil ik dat de hond daar een goede brok kan eten.
Ik kan zelf prima BARF samenstellen maar het aan een ander overlaten vind ik een veel te groot risico. Samen met het risico van stroomuitval en dus beperkt zijn in vriesmogelijkheid wil ik er gewoon een brok "bij hebben".
De brokken daar zijn om te janken ( graan, kleurstoffen en conserveringsmiddel en verder niks ;-) ) 
Ik wil een grotere hoeveelheid brokken meenemen.
K9 heb ik al eens eerder geprobeerd maar behalve dat ik het niet prettig vond werken vind ik het ook zeer duur, ook in vergelijking met BARF of een goede brok.

Ik weet dat dit een BARF site is maar de brokkenvraag is vooral omdat er hier mensen zitten die in ieder geval niet aankomen met "Pedigree is ook heel goed" of mijn hond zit al zijn hele leve op Lidl brokjes en hij is al 15"..
En omdat ik weet dat er meer mensen zijn die BARF én brokken combineren en de forummers zullen beter nadenken over wat "de minst slechte" brok is dan elders, vandaar.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 29 Jul 2014, 17:54

Ik denk toch dat zo'n vraag in de BARF hoek helemaal niet gaat vliegen.... Daarom zet ik 'm naar de bar. Je zou Eko-Pets eens kunnen vragen misschien?
Chimpie
1-ster

Berichtdoor Chimpie » Di 29 Jul 2014, 18:22

ok, bedankt.
Ik vind het ook een risky vraag om aan mede-BARF-ers te stellen maar ik weet dat als ik hem op een willekeurige site plaats is Pedigree en Frolic aanhangers krijg :-)
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Di 29 Jul 2014, 18:29

Ik denk dat je dan al snel uitkomt op Orijen of Taste if the Wild. Voor brok nog zo ongeveer de beste keus in zn genre.  :) De meeste buiten0de-koeling-houdbare-vleesjes zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs en nou vind ik Renske nog wel een soort van oke voor een paar dagen, maar zeker niet voor langere tijd. Ziwi is prima, maar aan de prijs. Idd, stuur een mail naar Eko-pets. :)
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 29 Jul 2014, 18:34

Ik heb een sheltie gehad die ging echt onderuit van brok. Met brok soms 30 aanvallen per maand, en zonder brok aanvalsvrij, het is een risico die je neemt, die ik persoonlijk nooit meer zou nemen.
Ina
3-sterren

Berichtdoor Ina » Di 29 Jul 2014, 18:38

Misschien ken je deze nog niet..., een handige site om je licht op te steken over alle mogelijke ingrediënten in brokken.
Je kan zelf een selectie maken wat je er wel of niet in wil hebben, al gaat die selectie niet zover dat je ook toegevoegde kruiden kan selecteren, maar alle belangrijke criteria verder kan je wel of perse niet kiezen.

http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken

Ik heb hier ooit gezocht naar biologische brokken als aanvulling voor een windhond die gewoon niet genoeg vers kan eten tijdens koude periodes en vond dit een handig hulpmiddel.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”