Gewoon opa-beer (nu met feauteaux en movie)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Vr 25 Jul 2014, 10:11

Vanaochtend met ze alle 3 wezen zwemmen, opa beer gaat af en toe tussendoor liggen naast de tas en riemen. Energiespaarstand totdat er weer zijn dummy gegooid wordt. Naar huis heeft ie geen zin in, gaat ie altijd liggen, het liefst zou ie daar de hele dag wel willen liggen in het zand en af en toe wat scharrelen en het water in en dan weer ergens maffen.
We merken wel dat ie strammer wordt hoor, minder snel kan wandelen etc. In zijn koppie is ie nog steeds dezelfde. Na het zwemmen krijgen ze een ""blowjob" (volgens mij heeft die term baasje verzonnen  ::) ). Dat vinden ze allemaal fijn, lekker een beetje drooggeblazen worden. Kaio wacht tot het laatst, dat gedram van die andere 2 moet ie niks van hebben (moest ie al nooit). Kaio heeft wel al moeite met op tafel komen na zulke warme dagen en zwemmen, daar waar die een paar jaar geleden nog over 1 meter sprong gaat dat nu wat lastiger, volgens mij ook omdat ie slechter ziet. Maar hulp of zo dat aanvaart deze trotse beer niet, ik spring er zelff op hoor! (daar waar Maci bijv al te graag hulp aanvaart)  Eenmaal klaar krijgen ze een koekie en dan is opa-beer toch de eerste die bij de koek-trommel staat.  :biggrin2:
Na dan had ik nog worstjes te verdelen, opa beer was al binnen gaan liggen, ik riep heb, en hij keek me aan ik lig net, wat nou? Moet wel heel belangrijk zijn als ik kom. Wil je ook koekie? Zoef. Dan stond ie nog aan het verkeerde kant van het muurtje, wel hier deze kant komen. Nu liep wie wel om waar ie er eerst altijd overheen sprong. Maar wat kan die dan heerlijk blij kijken he.
Hij luistert tegenwoordig bij het loslopen ook beter, maar dat komt gewoon omdat ie altijd koekie wil. Het is echt gewoonweg een heerlijk koekiemonster  :smitten:
Het is best moeilijk hoor om af en toe te zien dat ook hij er nu dat ie de 10 voorbij is toch achteruit gaat, ondanks dat ie voor zijn leeftijd nog goed loopt merken we wel verschil, en hij springt niet meer zoveel. Is ook moeiljk om met hem en Fozzy samen te lopen, Kaio loopt lalalalalala en Fozzy geeft gas. In zijn koppie is ie nog altijd een jonge hond. Ook ziet men ook niet aan hem dat het een oude hond is, komt ook door zijn gedrag denk ik  :biggrin2: Hij is toch altijd nog erg enthousiast, om mensen te ontmoeten, om mee te mogen etc. Alleen ja wij zien natuurlijk het verschil met eerst. (goed ik geef toe, meneer is niet helemaal het beeld geweest waar men aan denkt bij newf, crossen, over hoge hekwerken springen, jagen  ::) vogels uit de lucht vangen etc).  Bij het operationele waterwerk dat ie nog steeds als de beste doet, moet hij wel halverwege een zwemvest aan, maar aan zin ontbreekt het hem niet.

En voor de rest als ie geaaid en geknuffeld wilt worden laat ie dat goed weten en als ie er klaar mee is ook  :biggrin2: Hij loopt nog steeds tussen je benen door smorgens vroeg (ja ook als ik een rokje aan heb en hij lekker nat is van op het gras liggen  :nono2: ) Staat nog altijd te springen en dartelen als we thuis komen oid. Hij slaat nooit over hij staat altijd op om te begroeten. En hij kan nog steeds zo heerlijk eigenwijs zijn he. Hij is uiterst sprekend met zijn ogen, kunnen we uiterst goed lezen. Hij weet ook vaak de zieltjes van andere mensen te winnen met zijn oogjes  :biggrin2: (wanneer die dat wil)
We hopen alleen dat ie nog een hele tijd mee mag gaan deze fantastische beer  :) ( de afspraak van 15 staat nog steeds  :biggrin2: )
Laatst gewijzigd door Kaio op Vr 25 Jul 2014, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenixjuh
5-sterren

Re: Gewoon opa-beer

Berichtdoor Fenixjuh » Vr 25 Jul 2014, 10:16

Klinkt als een heerlijk berenleven :smitten: hoop dat jullie en opa nog lang van elkaar kunnen genieten
inge58
5-sterren

Berichtdoor inge58 » Vr 25 Jul 2014, 10:22

Lieffff die beren! :-*
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Vr 25 Jul 2014, 10:27

Heerlijke opa-beer, genietse  :-*
Ronald
5-sterren

Berichtdoor Ronald » Vr 25 Jul 2014, 16:07

Heerlijke grote zwarte beer  :biggrin2:

Maar uh... feauteaux? Je beschrijft het allemaal wel heel erg leuk, maar een foto zegt soms meer dan 1.000 woorden  ;)
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Vr 25 Jul 2014, 16:28

Genieten zo'n opa beer! Houdt hem maar aan die afspraak van 15 jaar
Naomi B
5-sterren

Berichtdoor Naomi B » Vr 25 Jul 2014, 16:38

Heerlijk om te lezen.
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Vr 25 Jul 2014, 17:06

Oudere beren hebben echt hun charme. Knuffel hem even flink van ons. En die 15, die redt hij makkelijk.
Kaio
5-sterren

Re: Gewoon opa-beer (nu met feauteaux en movie)

Berichtdoor Kaio » Vr 25 Jul 2014, 17:31

Feauteaux?  Ik zal eens dalijk kijken  :biggrin2:
Hier nog een filmpje van 3 maanden terug van Kaio die zijn verstopte kippetje vindt
[youtube]8EHwCO0zTYY?list=UUw0OJ56q7I8UcDvYT423c9w[/youtube]

tadaa, Kaio als de voorbereidingen voor het eten worden getroffen en we pauzeren en ik hem vraag of ie ook bloemkool lust  :biggrin2:
Afbeelding

en dan nu het filmpje als hij zijn eten krijgt  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
[youtube]J36JPr1s9jk[/youtube]
Laatst gewijzigd door Kaio op Vr 25 Jul 2014, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Vr 25 Jul 2014, 20:10

Lief die opa beer, en zo te zien is hij ook een lekkerbek.
Ronald
5-sterren

Berichtdoor Ronald » Vr 25 Jul 2014, 20:13

Geweldige filmpjes, leuke foto!
-Annemarie-
5-sterren

Berichtdoor -Annemarie- » Vr 25 Jul 2014, 20:17

Wat leuk om opa-beer in actie te zien! En wat wachten ze netjes tot ze mogen eten. Knap hoor.  :)
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren

Berichtdoor DJ_Doerak_Tucker » Vr 25 Jul 2014, 20:45

Leuke filmpjes! Ik vind het altijd zo leuk om ook de honden hier eens in actie te zien :-). Heerlijke, lieve opa!!
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Vr 25 Jul 2014, 22:03

Leuke filmpjes  :-* Maar bloemkool , dat kan je beter in je oren stoppen opa  :biggrin2:
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Vr 25 Jul 2014, 22:17

Heerlijke filmpjes en mooie foto van je lekkere opa beer.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”