Dikke teen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Dikke teen

Berichtdoor Barfplaats

Jura&Mahru
4-sterren

Dikke teen

Berichtdoor Jura&Mahru » Di 22 Jul 2014, 10:16

Onze hond kreeg bijna 2 jaar geleden last van een teen, rechtsachter de buitenste teen. Hij was wat dik, op de foto bleek een beetje artrosevorming buiten op het gewricht te groeien. Bij Hopmans is ze toen geopereerd, de bult is opengehaald en schoongemaakt, daar bleek troep in te zitten. Ook is een biopt onderzocht en geen kwaadaardige cellen gevonden. Het zou iets van een splinter of iets kunnen zijn geweest zei de d.a.
Dit is 2 jaar geleden, heel af en toe had ze wel een dagje pijn er van (eens in de 2 maanden ofzo) maar de laatste maanden toch een paar keer vlak na elkaar. Zaterdag voor het laatst nadat ze een slootje oversprong en vreemd terechtkwam.
Gister dus weer naar Hopmans geweest, controlefoto laten maken. Er heeft zich meer artrose gevormd, het is echt een ronde bobbel op het gewricht aan de buitenkant. Knie en heup zijn goed soepel, het is echt alleen bij druk op de bobbel dat ze pijn aangeeft.
Ze kan ook probleemloos spelen, rennen, 50km wandelen zonder last te krijgen. Maar als ze er tegenaan knalt dan heeft ze dus een dagje pijn.

Voor nu pijnstilling gekregen voor de dagen dat het mis is, en we kijken het nog even aan. De verwachting is wel dat ze op den duur vaker/meer pijn krijgt, ook omdat de artrose blijft groeien. En dan gaan we voor amputatie.

Ik vroeg me af of er meer mensen hier zijn met ervaring met teenamputaties bij honden.

En zouden jullie supplementen geven, zo ja welke. Ze krijgt al glucosamine, maar dit doe ik gewoon preventief niet zozeer vanwege haar teen. Ze is een sterke grote hond van 30 kilo die erg actief is (kruising herder boxer). En ik wil beginnen met kurkuma geven dagelijks, om de ontstekingen wat tegen te gaan (dit neem ik zelf ook en heb er goede ervaringen mee).
Ook kreeg ik o.a. PrimeVal aangeraden.

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”