Lamsvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Lamsvlees

Berichtdoor Barfplaats

Flamingo
3-sterren

Lamsvlees

Berichtdoor Flamingo » Ma 14 Jul 2014, 14:25

Binnenkort gaan mijn eigen ramlammeren (mannetjesschapen) naar de slacht. En wil dit vlees voor menselijke en hondenconsumptie gaan gebruiken. Ze zijn tegen die tijd ongeveer 5 maanden oud.
Maar ik vroeg mij af kan ik alles, wat niet voor menselijke consumptie is, aan mijn hond geven. En is mijn hond er al aan toe? Hij krijgt al regelmatig kippennekken wat goed gaat. En heeft ook al reeënribben gehad (geen commentaar graag dat dit niet voor een beginner is) en laatst een fazanten karkas, welke niet echt in de smaak viel.
Dus moet ik hem eerst nog wat anders geven om nog meer te leren knagen en zo ja wat dan? Doorgaans krijgt hij KVV van Darf. Helaas heb ik maar een klein vriezertje en kan dus niet dingen in grote hoeveelheden via het internet bestellen.
Lizzy
Moderator

Re: Lamsvlees

Berichtdoor Lizzy » Ma 14 Jul 2014, 17:02

Alle organen en het spiervlees dat je ongeschikt vindt voor menselijke consumptie. Hersenen van lam zijn hier favo. Naast tong. De vleesbotten van niet dragende delen zou geschikt zijn voor een getrainde barfhond. Dat is jouw hond niet. Dus ik zou daar zelf niet aan beginnen.
Flamingo
3-sterren

Berichtdoor Flamingo » Ma 14 Jul 2014, 21:51

Lizzy schreef:Alle organen en het spiervlees dat je ongeschikt vindt voor menselijke consumptie. Hersenen van lam zijn hier favo. Naast tong. De vleesbotten van niet dragende delen zou geschikt zijn voor een getrainde barfhond. Dat is jouw hond niet. Dus ik zou daar zelf niet aan beginnen.

Wat zou ik hem in de tussentijd dan nog kunnen geven en waar kan ik dat halen. Voordat de rammen weg gaan is het waarschijnlijk pas September.
spikkel
4-sterren

Berichtdoor spikkel » Di 15 Jul 2014, 13:20

Ik neem aan dat je niet alleen lamsvlees gaat geven. Blijf je er Kvv bij geven?
In tussentijd kun je kleine porties bij Oervoer bestellen. Konijn-kip-parelhoen karkassen, daarnaast kleine porties orgaan i.v.m. je kleine vriesruimte.
Flamingo
3-sterren

Berichtdoor Flamingo » Di 15 Jul 2014, 13:22

spikkel schreef:Ik neem aan dat je niet alleen lamsvlees gaat geven. Blijf je er Kvv bij geven?
In tussentijd kun je kleine porties bij Oervoer bestellen. Konijn-kip-parelhoen karkassen, daarnaast kleine porties orgaan i.v.m. je kleine vriesruimte.

Ja ik blijf inderdaad gewoon KVV voeren. Het lamsvlees/botten wil ik gewoon 1 of 2 keer in de week gaan geven. Aangezien daar nu wel heel makkelijk aan te komen is:)
chipjolie
5-sterren

Berichtdoor chipjolie » Di 15 Jul 2014, 14:37

en als je de hersenen, tong en organen/vlees niet gebruikt stel ik me graaaag beschikbaar voor overname haha
Flamingo
3-sterren

Berichtdoor Flamingo » Di 15 Jul 2014, 14:52

chipjolie schreef:en als je de hersenen, tong en organen/vlees niet gebruikt stel ik me graaaag beschikbaar voor overname haha

Kom je uit de buurt vandaan dan??? Ik heb eventueel nog wel wat organen van een rund liggen. In ieder geval de tong, en nog wel wat meer, maar verder weet ik het even uit mijn hoofd niet wat ik nog heb.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”