Natuurlijke behandeling van hepatitis

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 05 Jul 2014, 11:58

Een paar maand terug bleek bij bloedonderzoek dat bij Yindra de hepatitis weer is teruggekomen.
Ik gaf haar sinds de vorige ontsteking nog steeds Silymarin (mariadistel, artisjok en paardebloem) en Puur Plus voor onderhoud, maar dat bleek niet genoeg te zijn.

Omdat ik haar zo min mogelijk wil belasten, ze is al 10 en helemaal klaar met alle onderzoeken/behandelingen door alles wat ze in voorgaande jaren heeft meegemaakt, wilde ik geen biopt laten doen. Sowieso zou ik nu eerder kiezen voor een echo. Prednison was vorige keer niet zo'n succes, ze voelde zich er slechter door, en onze da vond dat dat nu ook niet de voorkeur had (ivm haar gezondheid).
Daarom ben ik met een uitgebreid regiment aan supplementen begonnen en dat heeft effect! De AF is inmiddels gedaald van 2500 naar 1400 en ze voelt zich stukken beter  :)
We hebben nog een eind te gaan, maar het gaat de goede kant op.

Daarom bij deze de lijst met supplementen, voor het geval er meer mensen zijn die het op deze manier willen doen:

Silymarin                        2x p.d.  (per capsule 300 mg mariadistel, 100 mg paardebloem, 50 mg artisjok)
SAMe 100 mg                2x p.d.
alfaliponzuur 100 mg  2x p.d.
Puur plus 1 ml              2x p.d. (daar ga ik nog een alcoholvrij alternatief voor zoeken)
Liver Support Factors  2x p.d. (Country Life)
B-complex                      1x p.d. (Jarrows B-Right)

Daarnaast wordt ze behandeld door een osteopaat.

Over een week of 6 gaan we weer voor controle.
hamada
5-sterren

Re: Natuurlijke behandeling van hepatitis

Berichtdoor hamada » Za 05 Jul 2014, 16:18

Wat goed dat het effect heeft!! Als pred moet dan moet het, maar als er een natuurlijk alternatief is, destebeter O0
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 06 Jul 2014, 10:33

Fijn dat het beter gaat met haar :-*
Bedankt voor het op een rijtje zetten van deze middelen!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”