vers voer

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vers voer

Berichtdoor Barfplaats

rascasa 94
1-ster

vers voer

Berichtdoor rascasa 94 » Do 03 Jul 2014, 10:59

we hebben sinds kort een hondje, en geven vers vlees of vis ,bijvoorbeeld smorgens kippoot ,  savonds vers vlees van koe, smorgens zalm, savonds paardenvlees. allemaal vers en 130 gram kan dit? of moet het gemengd worden gegeven? gaarne uw antwoord

RASCASA94
RobinVC
2-sterren

Re: vers voer

Berichtdoor RobinVC » Do 03 Jul 2014, 11:18

Is de kippepoot met bot? Geef je ook orgaanvlees bij?
Er staat een handige rekenhulp op de site zodat je kan berekenen wat je nodig hebt.
Mijn border eet maar 1 maal per dag, en alles door mekaar, bot, spiervlees, organen en groentjes. En altijd van minstens 2 verschillende dieren. En ik let erop dat ik toch minstens 7 verschillende diersoorten per week geef. (Kip, eend, fazant, konijn, paard, rund, lam, geit, kwartel, gans.... keuze genoeg)
Soms met extra ei of een ander supplement.
Ik verpak alles netjes en dan de vriezer in zodat ik een aantal weken verder kan. Alles voorzien van een etiketje natuurlijk...
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Do 03 Jul 2014, 11:49

[quote="rascasa 94"]
we hebben sinds kort een hondje, en geven vers vlees of vis ,bijvoorbeeld smorgens kippoot ,  savonds vers vlees van koe, smorgens zalm, savonds paardenvlees. allemaal vers en 130 gram kan dit? of moet het gemengd worden gegeven? gaarne uw antwoord

RASCASA94
[/quote]Welkom hier  :)

De info is te summier om er wat zinnigs op te zeggen.
Wat voor hondje heb je? Hoe oud? Hoeveel weegt het hondje?
Wat voer je precies (botten, welke? Organen? Spiervlees?)?

Maar in het kort, ja je kan je hondje prima rauw vlees voeren, maar daar hangen wel wat percentages aan vast dus om antwoord op je vraag te geven zullen we iets meer moeten weten  ;)
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Do 03 Jul 2014, 14:00

[quote="rascasa 94"]

RASCASA94
[/quote]

Hoi, welkom hier!

Als je alleen voert wat je hier schrijft: nee, dat kan niet. Of althans, niet zonder tekorten te krijgen.
Als je vers voert dan voer je verschillende soorten vlees. Vleesbot vormt een heel belangrijk onderdeel van de voeding. Kippenpoten, maar ook andere soorten als eendenrug, konijnkarkas, lamsnek worden gevoerd. Let op, dit mag je nooit verhitten!!!

Verder voer je spiervlees maar ook orgaanvlees.
Kan je eens opschrijven wat jou hond per dag te eten krijgt, en hoeveel van alles?
Ingrid (shadow)
3-sterren

Berichtdoor Ingrid (shadow) » Do 03 Jul 2014, 15:13

als je naar deze link kijkt  weet je al iets meer over verhoudingen en wat je evt te kort komt -->> http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf/

verder kunnen ze je hier prima helpen op dit forum en zit je op de juiste plek

trouwens welkom hier

Afbeelding
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”