rekenhulp voor pups?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

rekenhulp voor pups?

Berichtdoor Barfplaats

Suzanne
5-sterren

rekenhulp voor pups?

Berichtdoor Suzanne » Wo 25 Jun 2014, 19:25

Hoi, ik dacht dat er ook een schema was wat je kunt gbruiken voor pups, een echte rekenhulp dus.
Maar, die zie ik niet ;-(
Kijk ik eroverheen of is die er echt niet?

Suzanne
Lizzy
Moderator

Re: rekenhulp voor pups?

Berichtdoor Lizzy » Wo 25 Jun 2014, 19:35

Wat zou er speciaal moeten zijn aan een rekenhulp voor pups? Gewoon pup % invullen!
Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Wo 25 Jun 2014, 21:18

Lizzy schreef:Wat zou er speciaal moeten zijn aan een rekenhulp voor pups? Gewoon pup % invullen!

Ik dacht dat er een rekenhulp was, dat ik die ooit gezien had die ook vroeg naar leeftijd van het dier en dat daar iets uitrolde dan.

Maar dan zal ik me wel vergissen.

Suzanne
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 26 Jun 2014, 07:58

Ja, die heeft ooit bestaan maar die hebben we al vrij lang geleden weggehaald. Dat werkte niet. Maar een pup eet op 8 weken ergens tussen de 5% en de 10% van het dan huidige lichaamsgewicht.
Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Do 26 Jun 2014, 09:57

Lizzy schreef:Ja, die heeft ooit bestaan maar die hebben we al vrij lang geleden weggehaald. Dat werkte niet. Maar een pup eet op 8 weken ergens tussen de 5% en de 10% van het dan huidige lichaamsgewicht.

Gelukkig, dan laat mijn geheugen mij toch niet helemaal in de steek. Dat was dan ook de variant waar je het ras kon ingeven zodat het systeem er een basispercentage aan koppelde?

Er is dus voor pups geen andere samenstelling / verdeling tussen vleesbot/spiervlees/orgaan/groente/overig?
Die verdeling is dus in principe voor pups / volwassen honden / senioren hetzelfde? Ik snap dat voor elke individuele hond/pup/senior het anders kan zijn maar de basis is dus gelijk?

Nou, mooi, dan kan ik aan de reken en dan zal ik voorlopig maar iets van 5 - 6% aanhouden. Pup wordt een grote hond, een collie dus dan lijkt mij voor een eerste berekening op die basis prima... en dan kijken hoe hij het erop gaat doen.

Groetjes,
Suzanne
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Do 26 Jun 2014, 10:12

Hier krijgt pupmans 45% vleesbot, 20% orgaan 25% spiervlees en 10% groenten.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”