Eind juni nieuwe pup

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Eind juni nieuwe pup

Berichtdoor Barfplaats

Benjamin
1-ster

Eind juni nieuwe pup

Berichtdoor Benjamin » Di 03 Jun 2014, 20:40

Hoi Hoi,

Eind deze maand (juni) Krijgen we een puppy. Het is een kruising van een Franse bull met een halve Franse bull en terrier.
Het is een teefje en word af gespeend op brokjes. Ik wil kvv gaan geven met zo nu en dan wat barf. Ik woon op de Markt waar ik verse producten kan inslaan. Zalmkop,kippen nekjes enz.

Hoe kan ik het beste beginnen met kvv en wanneer. Meteen de eerste dag of is het beter om de pup eerste te laten wennen de eerste week aan der nieuwe omgeving?
Wat is jullie ervaring met de reactie op kvv. Krijgen ze snel diarree of valt het mee. Ik weet dat dit anders is bij elke hond maar wat is normaal. Zit natuurlijk ook te denken met het zindelijk maken en als ze aan de dunne is dan word dat geen pret:p.

Laatste vraag :-)
Wat is een goed merk KVV voor puppy's.

Bedankt alvast voor de tips ;)
M@rina
5-sterren

Re: Eind juni nieuwe pup

Berichtdoor M@rina » Di 03 Jun 2014, 23:29

Leuk een pup in aankomst!
Je kan direct je pup van brokjes overzetten op kvv, gewenning is eigenlijk zelden een probleem bij pups. Ik heb 2 pups direct de 1e dag overgezet en nooit een probleem gehad, geen diarree het kan wel hoor een beetje dunne ontlasting, dan giet je er een paar dagen een scheutje gekookt water over heen, is het voer iets minder rauw en zal je pup snel wennen.

Goede kvv zijn wat mij betreft kvv's waar een natuurlijke calciumbron in zit en geen premix van vitamine en mineralen, maar compleet door diersoorten af te wisselen (of door een mix van minimaal 4 diersoorten)

voorbeelden hiervan zijn:
Alaska, All animal, Bandit, Darf, Haaksbarf, Tinlo barfmenu, Carnivoer, Tammenga, Ropadog, Versvoer, Tamro

Het beste is een paar van bovenstaande merken af te wisselen en zoveel mogelijk verschillende diersoorten voeren.
Laatst gewijzigd door M@rina op Wo 04 Jun 2014, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Benjamin
1-ster

Berichtdoor Benjamin » Wo 04 Jun 2014, 01:27

Bedankt voor je bericht.

Ik ga der dan meteen overzetten. Ik woon in Amsterdam in het centrum, weet iemand toevallig waar je kvv kan inslaan?
Gedroogde snacks welke zijn geschikt voor puppies, of kan ze ik ze van alles geven als het maar niet te hard is.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Wo 04 Jun 2014, 09:17

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”