Glucochondran

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Glucochondran

Berichtdoor Barfplaats

marjan23
3-sterren

Glucochondran

Berichtdoor marjan23 » Ma 02 Jun 2014, 16:31

Ik ben enige tijd geleden Glucochondran gaan geven aan onze opgroeiende hond en aan onze senioren dame. Eigenlijk heb ik destijds vooral gekeken naar wat het zou doen bij een hond en niet goed naar de samenstelling.
Aangezien de pot aardig op zijn einde is wou ik nieuwe bestellen, echter ik kom daarmee nu pas erachter dat dit voor 53% uit dextrose bestaat. Nu heb ik geen idee wat dit voor effect heeft op de hond, ook als je er mee stopt?

Ik wou de glucochondran gaan vervangen voor de Groenlipmossel veterinair  met glucosamine en MSM. Iemand enig idee of dit een betere keuze is?
Lizzy
Moderator

Re: Glucochondran

Berichtdoor Lizzy » Ma 02 Jun 2014, 16:49

marjan23 schreef:Ik ben enige tijd geleden Glucochondran gaan geven aan onze opgroeiende hond

Mag ik vragen waarom je dit geeft aan een opgroeiende hond?

en aan onze senioren dame. Eigenlijk heb ik destijds vooral gekeken naar wat het zou doen bij een hond en niet goed naar de samenstelling.
Aangezien de pot aardig op zijn einde is wou ik nieuwe bestellen, echter ik kom daarmee nu pas erachter dat dit voor 53% uit dextrose bestaat. Nu heb ik geen idee wat dit voor effect heeft op de hond, ook als je er mee stopt?

53% suiker.... ik zou er niet teveel effect van verwachten als je hier mee stopt.

Ik wou de glucochondran gaan vervangen voor de Groenlipmossel veterinair met glucosamine en MSM. Iemand enig idee of dit een betere keuze is?

Afhankelijk van het merk en wat daar in zit zou ik denken van wel. En ik denk dat het al gauw beter is als een poedertje waar voor 53% suiker in zit, eerlijk gezegd.
marjan23
3-sterren

Berichtdoor marjan23 » Ma 02 Jun 2014, 16:54

Ja dat mag je vragen, ik ben dit gaan geven omdat een Cane Corso een snel groeiend ras is en ik dit als extra ondersteuning wou geven ook in verband met groeipijnen.

Het zou gaan om de groenlipmossel die te verkrijgen is bij de dierendrogist :)
Dianesari
1-ster

Berichtdoor Dianesari » Za 07 Jun 2014, 09:14

Hoe oud is je hond? Ik heb inmiddels erg goede ervaringen met Schüsslercelzout, te koop bij oa De Tuinen. Gebruik dit ook voor mijn eigen ras, eindhoogte 70 cm en 50-55 kilo.
kiara
5-sterren

Berichtdoor kiara » Za 07 Jun 2014, 14:30

Ik heb 4 jaar geleden op advies voor mijn toen pup Berner eerst gelatinaat puppy en na 1 jaar volwassen van primeval tot ongeveer 2 jaar oud gegeven van primeval
Eigenlijk ook om dezelfde reden als ts ,geen last van bv groeipijn gehad en ja of het nou daad werkelijk daardoor geen last weet niet
Bij de Sint idem dito krijgt het nu nog ook tot ongeveer 2 jaar
Ik heb zoiets dat ik dan alles heb gedaan om het zo goed mogenlijk in mijn ogen op te laten groeien
Overigens geen idee hoe het met dit zit kwa suiker zal is kijken
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”