verkouden met vastzittend slijm

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Ma 02 Jun 2014, 08:16

Wat gebruiken jullie om vastzittend slijm los te maken.  Zijn er goede alternatieve middelen

Pff, ben zo verkouden,  ophoesten doet echt pijn. Mn borstkast voelt beurs  van het hoesten  :-\
**Jolanda**
5-sterren

Re: verkouden met vastzittend slijm

Berichtdoor **Jolanda** » Ma 02 Jun 2014, 08:23

Fluimiciel werkt goed tegen vast zittend slijm. Het maakt het slijm minder taai waardoor je het makkelijker kunt ophoesten :)
Pauline
5-sterren

Berichtdoor Pauline » Ma 02 Jun 2014, 08:31

Tijm, tijm en nog een tijm. Als thee en in je eten, eventueel een schep honing erbij in.

Edit: en loratadine om je slijmvliezen te laten slinken.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Ma 02 Jun 2014, 09:05

En blijven smeren met dampo!  Op je borst keel en indien mogelijk tussen schouderbladen.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 02 Jun 2014, 10:13

Ik gebruik ook gewoon fluimuciel, dat is niet alternatief maar werkt goed.

Canadeese geelwortel is wel alternatief en werkt goed, maar dat duurt wel even voordat het begint te werken. Zou het niet alleen maar gebruiken.

Mijn huisarts zegt altijd met grote klem geen dampo, vapo rub of luuf te gebruiken!
Werking niet aangetoond, maar heeeeel veel overgevoeligheidsreacties, waaronder hyperreactiviteit van de longen en ook beschadiging van slijmvliezen bij stomen of bij gebruik in neussprays. Door de overgevoeligheidsreacties wordt de slijmvorming bevorderd ipv dat hij afneemt.
Eerste wat ze bij mijn ha praktijk vragen: gebruikt u menthol/kamfer producten zoals...? Ja, onmiddellijk mee stoppen en kijken of na 3 dagen de klachten nog steeds zo erg zijn (hier werden ze vele malen minder na het stoppen van het smeren van dat spul op mijn borst).
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Ma 02 Jun 2014, 10:37

Mij helpt het echt super goed. Als ik vast zittend slijm heb dan smeer ik me goed in. Dikke trui erover. Ik voel het dan gewoon los komen.
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Ma 02 Jun 2014, 10:43

Bij verkoudheden altijd nisyleen.. Al vanaf dat wij heel klein waren werd dit erin gegoten, weet niet beter..  :(
EliScooby
5-sterren

Berichtdoor EliScooby » Ma 02 Jun 2014, 11:31

Fluimucil en stomen met Rhinocaps. En dan niet de milde versie, maar die met kamfer :biggrin2:
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Ma 02 Jun 2014, 11:45

geen melkproducten gebruiken, slijmbevorderend. Ik spoel mijn holtes met een zout water oplossing, dat helpt goed tegen de hoestprikkel ook, omdat vaak je last hebt van post nasel drip zoals de artsen zo mooi kunnen zeggen.
fluimihupeldepup werkt niet bij mij, de borstsmeersels mogen van de longarts ook niet bij mij ivm overprikkeling en allergie en slijmvlieszwelling.
Veel koude vloeistoffen drinken, vocht helpt om slijm losser te maken.
Tussitin schijnt te helpen, alleen ik heb er nooit de werking van mogen ervaren.
Ik smeer iets van voltarengel op mijn ribbenkast om de pijn van het hoesten draagbaar te maken.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Ma 02 Jun 2014, 12:29

Ik ga zo fluimucil halen, al duurt dat eig. ook 3 dagen voordat het echt werkt. maar dit is ook 3x niks. Smeren  met  vicks helpt ook wel wat, maar dat doe ik alleen 's avonds voordat ik op een oor ga. Ik wil geen potje vicks  zijn als ik in een winkel sta, al is dat  een betere geur dan  stinkend naar de zw**t
Rianne145
5-sterren

Berichtdoor Rianne145 » Ma 02 Jun 2014, 12:55

Ik gebruik altijd broomhexine, is volgens mij de werkzame stof van Fluimucil en is vele malen goedkoper. Wel 3 keer per dag innemen geloof ik. Bij mij duurt het inderdaad wel een dag of 3 voordat je echt verschil gaat merken. Daarom begin ik wel eens wat te vroeg daarmee.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 02 Jun 2014, 13:17

Rianne145 schreef:Ik gebruik altijd broomhexine, is volgens mij de werkzame stof van Fluimucil en is vele malen goedkoper. Wel 3 keer per dag innemen geloof ik. Bij mij duurt het inderdaad wel een dag of 3 voordat je echt verschil gaat merken. Daarom begin ik wel eens wat te vroeg daarmee.

Broomhexine is iets heel anders. Dat is de stof die in Bisolvon zit.

Werkzame stof in Fluimucil is  Acetylcysteine.

Ik haal bij de apotheek acetylcysteine en dat hoeft ook maar 1 keer per dag, mits je de 600 mg pakt. De 200 wil ik niet.
EliScooby
5-sterren

Berichtdoor EliScooby » Ma 02 Jun 2014, 15:51

Lil schreef:Broomhexine is iets heel anders. Dat is de stof die in Bisolvon zit.

Werkzame stof in Fluimucil is  Acetylcysteine.

Ik haal bij de apotheek acetylcysteine en dat hoeft ook maar 1 keer per dag, mits je de 600 mg pakt. De 200 wil ik niet.

Toch werken de huismerk-tabletten acetylcysteïne bij mij minder goed dan Fluimucil. En een invasie overwin je niet met klapperpistooltjes, dus idd 600mg per dag er tegenaan.

@nova: Typisch dat het bij jou pas na 3 dagen werkt, ik ben er dan meestal al vanaf.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 02 Jun 2014, 15:56

Ik zal de volgende keer het merk eens pakken, kijken of dat beter werkt.  ;)
Ruisje
5-sterren

Berichtdoor Ruisje » Ma 02 Jun 2014, 16:01

Dampo moet je onder je voeten smeren als je naar bed gaat. Op de borstkas heb ik er last van en onder je voeten niet en het werkt ook nog veel beter. :)

Beterschap, Miet!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”