Droge neus

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Droge neus

Berichtdoor Barfplaats

Naat
2-sterren

Droge neus

Berichtdoor Naat » Vr 30 Mei 2014, 07:42

Wij hebben sinds een paar weken een herplaatser erbij. Vanaf het begin viel mij al op dat haar neus heel erg droog is. En dat is nu, na enkele weken nog steeds.
Ze lijkt er helemaal geen last van te hebben, maar het zit me toch niet lekker. De neus hoort niet droog te zijn.

Is er iets wat ik erop kan smeren?
Lizzy
Moderator

Re: Droge neus

Berichtdoor Lizzy » Vr 30 Mei 2014, 09:09

Is het een buitenlandse herplaatser?

Er hoeft niks aan de hand te zijn hoor, maar ik deed toch een bezoekje brengen aan de DA. Het kan namelijk wel duiden op iets, een continue droge neus. Het kan met de traanafvoer en productie te maken hebben. Daar kan een verstopping zitten. Maar het kan ook duiden op een ziekte. Hoewel je dan mag verwachten dat je ook andere problemen ziet (bijv. huidproblemen). Als dat niet het geval is, is dat niet erg waarschijnlijk.

In de zon moet je uitkijken met wat je erop smeert. Een olie op de neus smeren is namelijk heel lekker voor een droge neus maar als je hond daarmee in de zon gaat, kan dat teveel gaan bakken. Ik vind zelf chiazaadolie ontzettend fijn en gebruik dat voor alles en nog wat. Ik vind castorolie ook heel fijn voor een droge huid.

Ik houd er zelf niet van om vaseline/uierzalf en dat soort smeersels te smeren. Ze zijn allemaal op basis van petroleumproducten en dat droogt uiteindelijk alleen maar meer uit.
Naat
2-sterren

Berichtdoor Naat » Vr 30 Mei 2014, 09:32

Ze komt niet uit het buitenland. Haar onderste oogleden hangen iets, dus ze heeft ook regelmatig vuil onder haar ogen zitten van het tranen.
Verdere problemen heeft ze niet op haar gedrag na dan.
Wel is ze flink mager, maar ook zo is ze bij ons gekomen. Ze is al 1,8 kg aangekomen :)

Als je zelf veel Labello gebruikt, worden je lippen ook droger en heb je het steeds opnieuw nodig. Daar ben ik ook bang voor met die neus.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 30 Mei 2014, 09:44

Naat schreef:Ze komt niet uit het buitenland. Haar onderste oogleden hangen iets, dus ze heeft ook regelmatig vuil onder haar ogen zitten van het tranen.
Verdere problemen heeft ze niet op haar gedrag na dan.
Wel is ze flink mager, maar ook zo is ze bij ons gekomen. Ze is al 1,8 kg aangekomen :)

Als je zelf veel Labello gebruikt, worden je lippen ook droger en heb je het steeds opnieuw nodig. Daar ben ik ook bang voor met die neus.

Ja, in Labello zit ook aardolie :)
Daarom raad ik je ook plantaardige olie aan, die ook verzorgen. Chiazaadolie bevat ook nog eens omegaatjes 3. Dat droogt allemaal niet uit.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”