Starten met KVV

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Starten met KVV

Berichtdoor Barfplaats

bastet
1-ster

Starten met KVV

Berichtdoor bastet » Do 29 Mei 2014, 18:16

Ik lees al een tijdje mee hier op barfplaats, en heb me eindelijk aangemeld.
Mijn naam is lian en ik heb 2 honden ( 1 amstaff en 1 border collie) en tevens ook 2 katten, en dan nog een heleboel klein grut ^^
Mijn AST is inmiddels 2,5 jaar oud en heb ik eigenlijk altijd brok gevoerd en de BC is nu 8 maanden en heb ik ook het grootste gedeelte brok gevoerd.
Nu ben ik ongeveer 2 weken al bezig met KVV van smuldier, maar wil graag overstappen naar een ander (beter) merk.
Heb vorige week ook al een grote vriezer aangeschaft dus we zijn klaar om over te stappen.
Nu zijn er 2 merken die me wel aanspreken en waar ik al wat info over heb opgezocht en dat zijn degomeat/best4dogs en herby. Ook omdat je hier barf kunt bestellen. Ik wil namelijk graag 1 of 2 dagen barfen.
Alleen ik zou graag eerst enkele rollen willen uitproberen voordat ik gelijk voor 100,- ga bestellen.
Nu was mijn vraag hier of er misschien mensen zijn uit de omgeving posterholt/roermond of venlo waar ik misschien bij mee mag bestellen.

Ook leek het merk huntershome mij wel goed, alleen zit er helaas geen verkooppunt in limburg, en ik vind ook nergens prijzen van ze terug. Heb via hun site al een mail gestuurd, maar helaas geen reactie. Heeft iemand misschien een idee rond welke prijs de KVV van huntershome zit en of het ook te bestellen is?

En als laatste had ik kivo nog in gedachten, die zit wat dichter hier in de buurt (alhoewel het nog steeds een uur rijden zou zijn) Maar hier hoor ik weer gemengde reacties over.

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen en dat ik binnenkort mijn vriezer (en hondjes :biggrin2:) kan gaan vullen met KVV en barf.
M@rina
5-sterren

Re: Starten met KVV

Berichtdoor M@rina » Do 29 Mei 2014, 21:10

De merken die jij noemt hebi k geen ervaring mee durf er dus geen oordeel over te hebben,maar volgens levert Lupa bij jou in de buurt. zij hebben heel veel verschillende merken en ook barfartikelen van eigen merk ook barfpakketjes.

Je zou  van een x aantal merken verschillende diersoorten kunnen uitproberen en kijken wat je honden goed eten en waar ze het lekker op doen; goede ontlasting, geen stinkscheten, mooie vacht etc,

http://www.lupa-diervoeding.nl/
Laatst gewijzigd door M@rina op Do 29 Mei 2014, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
bastet
1-ster

Berichtdoor bastet » Vr 30 Mei 2014, 11:11

Lupa was ik inderdaad ook al eens tegengekomen, maar vind hun site wat onduidelijk.
Ligt hier wel wat dichter bij in de buurt, dus zou er wel eens een ritje naartoe kunnen maken. Maar bezorgen doen ze pas vanaf 125,-
Vind het ook jammer dat ik niet kan zien waar de KVV ongeveer uit bestaat, alleen het diersoort staat erbij en wanneer het compleet is.
vanhaut
3-sterren

Berichtdoor vanhaut » Vr 30 Mei 2014, 11:13

Je kan ze mailen met samenstelling vraag. Verder is op lupa alles per merk. Klik op merk en dan zie je wat zee hebben.  Op zich simpel.  Caroba is ook wel fijn. 
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Vr 30 Mei 2014, 13:38

Lupa, heeft naast het eigen merk heel veel andere merken:
Alaska, All Animal, Bandit, Darf eco, Haaksbarf, Kiezenbrink, Ropadog, Shaweca en Tinlo barfmenu. Allemaal "goede" merken zeker als je een aantal met elkaar afwisselt. Voor de samenstelling van deze merken kan je bijv kijken op:

http://www.voerwijzer.com/

Ik zou zeggen bestel van allemaal een paar kg en kijk hoe je hond het er op doet. Of inderdaad bij www.caroba.nl bestellen, maar die heeft minder variatie in de "betere" merken:
All animal, Alaska, tinlo barfmenu, darf,meat4dogs, natuur en dier, Tamro en Carnivoer
vanhaut
3-sterren

Berichtdoor vanhaut » Ma 02 Jun 2014, 16:05

Caroba levert dacht ik sneller gratis.  Ze krijgen er steeds meer merken bij
bastet
1-ster

Berichtdoor bastet » Di 03 Jun 2014, 15:15

Bedankt voor de reacties!
Heb de sites bekeken die jullie hebben genoemd, maar toch gekozen om maar bij herby en degomeat te bestellen.
Als het goed is komt de levering van degomeat deze week al binnen en die van Herby over ongeveer 1 a 2 weken.
Alleen hopen dat alles in mijn vriezer past  :P

Wissel ik trouwens voldoende af als ik het volgende geef:
- vlees mix ( bevat rund, paard, kip, geit)
- kip
- paard
- wilde eend
- rund
- mix zalm/kip

Daarnaast 1 a 2 x in de week barf waarvoor ik kip, konijn, eend, zalm of kalkoen heb.
En daarbij wil ik nog een paar keer in de week een eitje of een visje ( sardien/sprot/wijting) erbij geven.

En bij de katten wil ik proberen of ze ook KVV willen eten en heb naast de bovengenoemde diersoorten ook nog voor hun fazant, parelhoen, konijn, kip/witvis en kalkoen/zalm besteld, aangezien ik verwacht dat ze geen vleesmix of rund eten vanwege de pens.

En voorlopig even de laatste vraag, ik heb ook lamsnekken(goed bevleesd) besteld voor de honden. Nadat ze verschillende barfmaaltijden hebben gehad zouden ze dit dan ook al kunnen eten? aangezien het van een jonger dier is.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Di 03 Jun 2014, 23:38

Het is aan jou waar jij wilt bestellen ;)
Die vleesmix voegt eigenlijk niet zo heel veel toe hé? Kip, rund en paard geef je ook al in enkelvoudige vorm. Ik zou kijken of je nog iets met andere diersoorten kunt toevoegen.
Degomeat heeft ook enkelvoudige kalkoen, parelhoen, geit, lam, fazant, konijn, etc

herby heeft ook geit,, konijn, schaap, kalkoen, fazant, ree/hert,

Je hoeft niet alle genoemde diersoorten te geven, maar ik zou wel wat meer afwisselen dan je in je menuutje aangeeft.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”