WTF is er aan de hand? Wederom explosieve groei hondenuitlaatdiensten?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht
Lizzy
Moderator

WTF is er aan de hand? Wederom explosieve groei hondenuitlaatdiensten?

Berichtdoor Lizzy » Do 22 Mei 2014, 09:45

Hadden wij 'vroeger' alleen maar 'last' van 2, hooguit 3 uitlaatdiensten in het Balijbos, hebben we er nu ineens stuk of 8 die vrijwel dagelijks het bos komen 'terroriseren'!! Dus wij vluchten van de week naar Delft, nee zeg, lopen er daar ook 3. Tegelijkertijd. Met ongeveer 25 honden per uitlaatdienst!

Is het beginnen van een uitlaatdienst opnieuw een nieuwe trend ofzo?

Als particulier heb je eigenlijk gewoon niks meer te zoeken in die paar lullige hondenlosloopgebiedjes :-\
Els&Flow
5-sterren

Re: WTF is er aan de hand? Wederom explosieve groei hondenuitlaatdiensten?

Berichtdoor Els&Flow » Do 22 Mei 2014, 09:51

In Delft is het inderdaad heel erg momenteel, minimaal 25 honden met 1 begeleider en dan lopen ze met 3 van die groepen bij elkaar. Scheveningen Zwarte Pad en Clingendael idem dito, het is niet grappig om dat soort groepen tegen te komen. Bussen zonder benches dus alles word er los in gezet. :-X Ze zijn ook met grote regelmaat honden kwijt...

Het is wel leuk verdient, 9 euro x 25 honden en dan 5 dagen per week.

En aangezien iedere nitwit een HUS mag beginnen en er heel veel baasjes zijn die dat wel als uitkomst zien ( en niet controleren waar ze hun hond aan meegeven) zal er wel een goede (zwarte) boterham in te verdienen zijn.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Do 22 Mei 2014, 10:06

Ooh ja hier idem hoor . Wij kwamen eens aanrijden op de parkeerplaats bij Wijk aan Zee . Daar stond ook een HUS , alles los in de bus . Ik zag vanuit de auto drie honden de weg op gaan . Er gingen er een stuk of vier de duinen in . En dit alles terwijl de ""begeleider ""  nog bezig was een aantal honden uit de bus te laten .
Ik gaf een gil naar die man . Er lopen honden op de weg hoor , ( en daar word pittig gereden )  :-X

Ik heb van een andere hondenbezitter eens een verhaal gehoord ..... Zij liep achter een HUS aan in een park waar ze los mogen .
Deze mevr had een Frans Bulldog pupje uit de sloot gevist . HUS had niets gezien

En nee , als hondenbezitter word je er niet altijd blij van als er een groep met 20 honden aankomt
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Do 22 Mei 2014, 10:08

oohh ppfff hier gelukkig af en toe, moet er niet aandenken om zoveel tegen te komen
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Do 22 Mei 2014, 10:11

Wat Els zegt, het is een makkelijke business. Veel mensen zijn nu hun baan kwijt en dan is dit iets waar je met een kleine investering - vaak een oud gaar busje - snel mee kan starten. Hier hadden zo overal een maximum van 3 honden per begeleider ingesteld, maar het is weer van de bordjes af helaas.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Do 22 Mei 2014, 10:34

Nu ik gevallen ben en voorlopig niet kan lopen, ben ik toch wel heeeeeeeeeeeel erg blij dat er hondenuitlaatservices bestaan!!! Ik zou mij anders echt geen raad weten.
Corine1981
3-sterren

Berichtdoor Corine1981 » Do 22 Mei 2014, 10:37

Belachelijk dat je met zoveel honden tegelijk mág lopen :(

Hier valt het nog mee, meestal een hond of 6-8 dan heb je het wel gehad, maar dan in keurig ingerichte busjes...

En het is inderdaad leuk geld verdienen natuurlijk. Met drie honden, wat zeg ik, twee tegelijk, verdienen ze al meer per uur dan ik :(
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Do 22 Mei 2014, 10:38

Annemarie Rijnveld schreef:Nu ik gevallen ben en voorlopig niet kan lopen, ben ik toch wel heeeeeeeeeeeel erg blij dat er hondenuitlaatservices bestaan!!! Ik zou mij anders echt geen raad weten.

Er is ook niets mis mee, als ze verstand hebben van wat ze doen en ervoor zorgen dat anderen ook nog kunnen wandelen met hun hond.
Het groeit explosief ja!
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Do 22 Mei 2014, 10:51

Wie geeft z'n hond mee met iemand die een hele meute mee denkt te sleuren? :doh:  Hier in Belgie zie je zoiets (nog) niet, althans niet buiten de steden.
Laatst gewijzigd door inni op Do 22 Mei 2014, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 22 Mei 2014, 11:05

Corine1981 schreef:Belachelijk dat je met zoveel honden tegelijk mág lopen :(

Hier valt het nog mee, meestal een hond of 6-8 dan heb je het wel gehad, maar dan in keurig ingerichte busjes...

En het is inderdaad leuk geld verdienen natuurlijk. Met drie honden, wat zeg ik, twee tegelijk, verdienen ze al meer per uur dan ik :(

Ga jij ervan uit dat €9,- per hond schoon in het zakje verdwijnt. Maar normaal gaat er al een vijfde naar de btw, de bus loopt niet op water, is vast ook niet gratis verkregen en de IB wil ook nog een stukje hebben. En een uur wandelen maakt dat je snel 2 uur bezig bent met ophalen/wegbrengen.  Dus tenzij jij dik onder het minimum verdient ga je met 2-3 honden per uur niet veel meer verdienen.  Kun je beter zwart huizen gaan poetsen, dat leverd veel meer op. Maar dat mag altijd, want daar zijn geen honden bij betrokken.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Do 22 Mei 2014, 11:19

Jeetje. Ik ben in de 5 jaar dat ik Kain heb pas 1 hus tegen gekomen. En dat was in een gebied waar ik nog nooit was geweest.
Maar 25 honden?? Serieus? Ik zou niet met 25 honden tegelijk DURVEN lopen!!
Pauline
5-sterren

Berichtdoor Pauline » Do 22 Mei 2014, 11:40

Ik verzorg de facturering voor een uitlaatservice en deels de boekhouding en ik kan je vertellen dat je het niet hoeft te doen als je rijk wilt worden.....

Verder merk ik hier niets van een groeiende hoeveelheid HUS-sen, hier zijn er juist 2 gestopt.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 22 Mei 2014, 11:43

Of ze er rijk van worden of niet, ik heb er last van :-\
Er valt bij ons gewoon niet meer te lopen. En het blijft gewoon echt minder dan een feestje wanneer er ineens stuk of 10 a 15 losgeslagen honden op je af komen gerend.....
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 22 Mei 2014, 12:00

Pauline schreef:Ik verzorg de facturering voor een uitlaatservice en deels de boekhouding en ik kan je vertellen dat je het niet hoeft te doen als je rijk wilt worden.....

Verder merk ik hier niets van een groeiende hoeveelheid HUS-sen, hier zijn er juist 2 gestopt.

Ik zou eerlijk gezegd ook denken dat door de groeiende werkeloosheid er juist minder klanten zijn voor HUS'sen...... Daarom verbaast me die (wild)groei hier ook zo!
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Do 22 Mei 2014, 12:29

Hoeveel mensen hebben er nu geen hond aangeschaft omdat ze werkloos thuis zaten? Vele aanvragen voor pups kreeg ik van mensen die er NU de tijd voor hadden. Eenmaal weer werk gevonden moet de hond toch ook uitgelaten worden... Ik vind het aantal pups namelijk ook explosief gestegen!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Bar-plaats”