Mag weg

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Mag weg

Berichtdoor Barfplaats

sinaxy
3-sterren

Mag weg

Berichtdoor sinaxy » Di 13 Mei 2014, 11:59

Een van onze dametjes heeft sinds drie dagen darmkrampjes, ze heeft het meeste van de dag nergens last van en komt het minimale aan.
Maar een uur per dag heeft ze echt veel last van dr buik...... buikje is hard en ze kreunt heel erg en trilt ook, vermoedelijk van de pijn  :'(
Ik neem haar dan bij me en probeer de ontlasting te stimuleren, de ene keer komt er dan ontlasting en de andere keer niet. In beide gevallen hou ik haar tegen me aan en oefen lchte tegendruk op het buikje uit tot ze in slaap valt en stopt met kreunen en trillen. Wanneer ik haar dan bij moeder leg blijft ze rustig en gaat ook weer drinken.
Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt en wat kan ik voor haar doen? Heb benebac besteld en nieuwe nutridrops maar die krijg ik pas morgen denk ik. Morgen moet ik ook ontwormen.

edit: ze heeft een goede temp en de ontlasting die ik heb gezien is stevig en geel/bruin dus volgens mij in orde.
Moeder drinkt graag geitenmelk, kan dit invloed hebben?
Laatst gewijzigd door sinaxy op Za 17 Mei 2014, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
nova
5-sterren

Re: Pupje met buikkrampjes

Berichtdoor nova » Di 13 Mei 2014, 12:28

Het enige wat ik me bedenken kan is venkel thee, en dat in het bekje druppelen.
sinaxy
3-sterren

Berichtdoor sinaxy » Di 13 Mei 2014, 12:33

Het daar had ik nog niet aan gedacht maar je hebt gelijk dat is een hele goede! O0
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Di 13 Mei 2014, 13:17

Ik heb het gelukkig niet gehad (lijkt me ook heel erg, zo'n hulpeloos kleinte met pijn  :( ) maar ik had wel venkelthee in huis voor het geval dat. Dus ik ga met Nova mee!
tessa
5-sterren

Berichtdoor tessa » Wo 14 Mei 2014, 22:14

Ja hoor, dat ken ik, heel sneu! Ik geef altijd cinababy van vsm, werkt heel erg goed, na 10 minuten is het over.
Gewoon op een theelepeltje in het bekkie gieten.
sinaxy
3-sterren

Berichtdoor sinaxy » Do 15 Mei 2014, 11:35

Ze heeft gisteren geen krampjes meer gehad. We hebben Galaxy van de geitenmelk gehaald en ik denk dat dit inderdaad de boosdoener was.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”