visje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

visje

Berichtdoor Barfplaats

eefje
5-sterren

visje

Berichtdoor eefje » Do 16 Jun 2005, 07:14

hoe en hoeveel geven jullie als je je hond vis geeft?
ik heb een hond van 14 en een van 8 kilo ik kan me niet voorstellen dat die een hele makreel wegwerken dus heeft iemand een richtlijn ?
en geven jullie die makreel (of andere soort vis)dan met ingewanden?ik haal ze nl bij de visboer en die maakt alles gelijk schoon volgens mij.
en vriezen jullie vis bij de visboer eerst 2weken in of niet?omdat de vis vanaf dat ie uit het net kwam totdat ie aan land komt ook al in de diepvries ligt wist ik het niet meer zeker.

groetjes eefje
Marion
5-sterren

Re:visje

Berichtdoor Marion » Do 16 Jun 2005, 09:38

Ik geef mijn honden van ongeveer 7 kilo 1 sardientje van 100 gram per keer. Die komen uit de diepvries en alles zit er nog op en aan, dus niet schoongemaakt. Je kunt ook aan de visboer vragen of hij de vis niet schoonmaakt.
Volgens mij moet je (in ieder geval zoetwater) vis eerst invriezen.
Madame
1-ster

Berichtdoor Madame » Do 16 Jun 2005, 10:02

Ik geef de honden diverse soorten vis, o.a. kabeljauw, zalm, haring, tonijn,makreel, forel. Geef alleen van de wat minder vette vissoorten iets meer. Hou als richtlijn gewoon de grammen aan die je dagelijks aan je honden geef. Maar als ik jou was zou ik ze gewoon een hele makreel geven. Mijn honden wegen tussen de 2 en 65 kilo, en de kleinsten krijgen ook gewoon een groot stuk(zodat ze er niet in stikken, ha ha ) en eten daarvan tot ze genoeg hebben. Desnoods geef je de volgende dag iets minder. Vraag even aan de visboer of hij het niet schoonmaakt. Zal hij vast niet erg vinden.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 16 Jun 2005, 10:09

Nee, 1 makreel per hond is misschien erg veel. Je kunt de vissen ook in 2-en knippen. En dan geef je ieder de helft ofzo. (het ligt er ook een beetje aan hoe groot de makreel is. Sardientjes zijn een stuk kleiner en makkelijker te verdelen, denk ik).
eefje
5-sterren

Berichtdoor eefje » Do 16 Jun 2005, 10:18

haring slikken ze zo door dus een sardientje is denk ik te klein(die zijn toch nog kleiner dan haring?)
ik dacht idd zelf ook al aan een makreel in 2en en dan allebei de helft.
Ik zit nu effe alsmaar met makreel omdat andere vissoorten momenteel erg duur zijn (ik vind het zelf ook veel te lekker om aan de honden te geven ;D

ik ga vanmiddag eens lang bij de visboer.

groetjes eefje
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Do 16 Jun 2005, 15:39

Stel, ik haal een sardine bij de visboer, alles er nog op en in ;) , kan ik die direct geven of moet die nog ingevroren worden?! Of geldt dat alleen voor de vis die je zelf gevangen hebt?!
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Vr 17 Jun 2005, 20:28

eefje schreef:haring slikken ze zo door dus een sardientje is denk ik te klein(die zijn toch nog kleiner dan haring?)
ik dacht idd zelf ook al aan een makreel in 2en en dan allebei de helft.
Ik zit nu effe alsmaar met makreel omdat andere vissoorten momenteel erg duur zijn (ik vind het zelf ook veel te lekker om aan de honden te geven ;D

ik ga vanmiddag eens lang bij de visboer.

groetjes eefje

De makrelen vlogen gisteren de hondenkeeltjes in,met graat,oog en al :P
eefje
5-sterren

Berichtdoor eefje » Ma 20 Jun 2005, 16:37

ze hebben zaterdag allebei een halve makreel gehad(was iets te zwaar nog dus voor allebei een stukje bewaard voor zondag)
de oudste heeft de staart gehad en de jongste de kop,maar die staart heb ik afgepakt want daar stikte hij bijna in.
ze hebben heerlijk staan glibberen en smullen :)
is voor herhaling vatbaar dus.
ze stonden wel raar te kijken toen ik bij de visboer vroeg om een intacte rauwe vis nou ja kijken mag haha

groetjes eefje
evelyn02
4-sterren

Berichtdoor evelyn02 » Ma 20 Jun 2005, 17:00

Ik heb twee kleine honden (7,5 kg en 5,8 kg). Zij hebben net elk een halve zalmkop op, het is wel wat meer dan wat ze normaal krijgen maar dan krijgen ze morgen gewoon wat minder. Ik snij een zalmkop overlangs in tweeën en dan hebben ze dus elk alle onderdelen van de kop.
Ze vinden het heerlijk,
Evelyn
MoniqueAppels
5-sterren

Berichtdoor MoniqueAppels » Do 23 Jun 2005, 00:10

eefje schreef:hoe en hoeveel geven jullie als je je hond vis geeft?
ik heb een hond van 14 en een van 8 kilo ik kan me niet voorstellen dat die een hele makreel wegwerken dus heeft iemand een richtlijn ?
en geven jullie die makreel (of andere soort vis)dan met ingewanden?ik haal ze nl bij de visboer en die maakt alles gelijk schoon volgens mij.
en vriezen jullie vis bij de visboer eerst 2weken in of niet?omdat de vis vanaf dat ie uit het net kwam totdat ie aan land komt ook al in de diepvries ligt wist ik het niet meer zeker.

groetjes eefje

Mijn honden krijgen ongeveer vijf sardienes of twee wijtingen of 1 makreel of een zalmkop per keer. Dit is eigenlijk teveel maar ik ben niet zo stoer om in een vis te lopen snijden.
eefje
5-sterren

Berichtdoor eefje » Do 23 Jun 2005, 14:16

nou ik heb hem(de makreel) dus door midden gesneden op de helft en toen gewogen en toen aan allebei de kanten nog een stuk eraf gesneden(heel smerig) en dit gegeven en nu moeten ze aan de lijn ;D
het was dus een beetje veel maar ach het gebeurt niet elke dag dus dat scheelt.

groetjes eefje
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”