Gember

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Gember

Berichtdoor Barfplaats

Aura
4-sterren

Gember

Berichtdoor Aura » Wo 15 Jun 2005, 23:15

Vandaag op m'n werk kwam ik een potje gember-pillen tegen: goed bij een zwakke maag, en bij reisziekte.
Moest meteen weer denken aan wat ik hier eens gelezen had over gember bij wagenziekte.

Kan iemand met vertellen hoe ik dat precies doe? Kan ik verse gember nemen? Of is het ivm de houdbaarheid handiger om pillen te nemen?
En hoeveel moet ze dan hebben, en hoelang voor de reis?

Beetje veel vragen.... :-[
Lizzy
Moderator

Re:Gember

Berichtdoor Lizzy » Do 16 Jun 2005, 08:54

Een half uur voor vertrek kun je de gember innemen. Bij mijn weten is het voor de mens 1 gram gedroogde gember. Dat lijkt me voor de hond veel te veel. Ik zou eerder 1 of 2 capsules gember aan de hond geven (die van Vitotaal bevatten 300 mg per capsule).

Je kunt ook verse gember nemen natuurlijk. Veel honden vinden de smaak vies. Maar je kunt een klein beetje door hun eten doen. Geraspt.
Helen
5-sterren

Berichtdoor Helen » Do 16 Jun 2005, 10:58

Lizzy schreef:Een half uur voor vertrek kun je de gember innemen. Bij mijn weten is het voor de mens 1 gram gedroogde gember. Dat lijkt me voor de hond veel te veel. Ik zou eerder 1 of 2 capsules gember aan de hond geven (die van Vitotaal bevatten 300 mg per capsule).

Je kunt ook verse gember nemen natuurlijk. Veel honden vinden de smaak vies. Maar je kunt een klein beetje door hun eten doen. Geraspt.

Ik doe standaard wat gember door de GF mix. Gewoon vers. Ongeveer 10 cm gember in GF-mix voor 3 maanden.
Aura
4-sterren

Berichtdoor Aura » Do 16 Jun 2005, 15:08

Lizzy schreef:Een half uur voor vertrek kun je de gember innemen. Bij mijn weten is het voor de mens 1 gram gedroogde gember. Dat lijkt me voor de hond veel te veel. Ik zou eerder 1 of 2 capsules gember aan de hond geven (die van Vitotaal bevatten 300 mg per capsule).

Ok, dank je wel!
Volgens mij kan ik op m'n werk ook de Vitotaal-pillen krijgen. Lijkt me iets handiger dan verse gember.
We gaan over anderhalve week weer op stap, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.... ::)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”