Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Binkie2014
#2917446
Hallo,

Ik ben Tanja en woon samen met mijn man en twee kinderen.
We hebben nu :
2 poezen(Garfield en Tijger) van 8 en 6 maanden De oudste is geholpen de jongste nog niet .
2 katers(Sylvester en Binkie) van 10 jaar en 9 weken De oudste is ook geholpen.

De oudste twee willen helemaal geen vlees eten,geen rauw of natvlees welke dan ook ze eten er niks van.
De een najongste wil geen rauw vlees eten ,maar wel de zakjes natvlees van de lidl en die blikjes van hun verder eet ze ook niks ja behalve brokken.
Maar nu de vraag.
De jongste van 9 weken wil geen brokken eten ,eet wel het vlees van de lidl in een snel tempo op,
Ik heb in de vriezer nog een pakje smuldier liggen zou ik hem dit kunnen proberen te geven en kijken wat hij ermee doet en zou ik dit moeten mengen met de blikjes en zakjes van de lidl.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2917482
Welkom!

Smuldier vind ik niet zo denderend, ik zou gaan voor een beter merk kvv.
Je kan de sticky lezen voor wat tips met overzetten.
Door Binkie2014
#2917534
Ja snap ik ,is mijn keuze ook niet ,maar kon op dat moment bij de andere niks krijgen en was dat het enige .
Ik kan hier in de buurt vrijweinig krijgen qua KVV.
Voor zover ik weet carnibest,Kivo,smuldier en rodi
Gebruikersavatar
Door Gio89
#2917789
Ik ben begonnen met tinlo Barf menu kip, mijn kat vond een hapje lekker maar waardeerde nog geen maaltijd. Ik heb het dus met blik gemengd en dan elke dag iets meer dus 95/5, 90/10 etc. Nu kan hij niet wachten tot hij zn eten krijgt en is het zo op. Misschien kan je dit ook met brok proberen bij de oudere katten? Of mengen met kattenmelk. Je kan veel merken vlees via internet bestellen. Succes!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2925474
In smuldier zit toch pens?
De meeste katten lusten geen pens, dat is hondenvoer.
Dus ik zou een kattenkvv gaan halen en eens kijken wie er dat wel wil eten.
Pas als een kat moeilijk doet om het op te eten kan je het gaan mengen met blik of brok of lichtjes opwarmen of met lauwe bouillon overgieten om ze aan het eten te krijgen. 
Daarover kan je dan nog meer tips vinden en hier krijgen. Maar dus eerst maar eens vlees zonder pens gaan zoeken. ;)

Je moet trouwens ook weten dat katten niet alle merken kvv even erg apprecieren en dat er katten zijn die liever verse stukjes vlees eten ipv voorgemalen kvv. Als je dus wil weten hoe het met vers vlees zit, ongeacht of ze dat bepaalde merk nu lusten, kan je best eens friemeltjes kipfilet of konijnvlees aanbieden en kijken wie dat lust.

De kleinste mag geen probleem geven, op die leeftijd pikken ze dat natuurlijke voer meteen op.  Die van 6 en 8 maanden moet ook zeker nog goed lukken.  Desnoods met wat lekkers mengen, maar dat mag ook niet zo'n obstakel vormen.
De oudere kan wat meer problemen geven, maar valt te proberen. ;)
Uiteindelijk krijg je iedereen wel over, maar het is soms een kwestie van lange adem hebben.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door