ahv Breda kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

ahv Breda kvv

Berichtdoor Barfplaats

Mojo77
2-sterren

ahv Breda kvv

Berichtdoor Mojo77 » Wo 30 Apr 2014, 18:44

Ben es wat merken aan het uitproberen, heb es een pakje  ahv Breda gekocht, weet niet of iemand het kent? Nou ik vond het tien keer niks, wat een papperig vlees is dat  ::). Heel smeuiig, je ziet bijna niet dat het vlees is. Beetje uit elkaar getrokken en zat errg stevig in elkaar met allemaal draadjes  :o
Mijn hond at het overigens wel smakelijk op, de kat heeft vanmorgen goed gegeten maar bij avond liet hij dit kvv staan.
Nog iets vaags, op de verpakking staat o.a  na ontdooien spoedig gebruiken?? , tja wat is spoedig, das een groot begrip.... , geen datum of wat dus vandaag gelijk opgemaakt want dat vertrouw ik dan niet,  en net bij het avond maal zag het vlees al wat donkerder. Nou voor mij geen ahv Breda meer.
M@rina
5-sterren

Re: ahv Breda kvv

Berichtdoor M@rina » Wo 30 Apr 2014, 19:59

Ik ken het merk niet uit eigen ervaring,maar dat rauw vlees spoedig opgegeten moet worden is geen nieuws toch? en dag of 2 ruikt het nog lekker, maar daarna komt er toch een geurtje aan, wat niet wil zeggen dat dit per direct niet meer eetbaar is  voor je hond. dat vlees de volgende dag verkleurt is ook niets mis mee, dat is normaal alle merken kvv die ik voer verkleuren, komt omdat er zuurstof bij komt.

Qua samenstelling zou ik persoonlijk geen AHV voeren. er zit geen natuurlijke calciumbron in en er worden synthetische vitamine en mineralen aan te gevoegd. Beetje smuldier kwaliteit lijkt mij.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Wo 30 Apr 2014, 20:24

Ik ken het wel en vind het idd ook 10x niks. Het ruikt al heel snel wat ranzig, het is idd erg fijn gemalen, veel vocht en de kleur is ook heel snel bruin vind ik.
Voor mij was het ook eens maar nooit meer  ;)
Mojo77
2-sterren

Berichtdoor Mojo77 » Wo 30 Apr 2014, 23:29

nou bij de meeste kvv,s die ik uitgeprobeerd heb staat er op de verpakking duidelijk op 2 dagen bewaren in de koelkast!  maar dat stond niet op deze verpakking, zelfs geen datum wat op mijn andere vlees altijd wel staat vermeld, Ik vind het wel belangrijk dat het vermeld word,  vond het wat vage aanduiding  :). Ja meeste vlees verkleurd maar dit ging wel heel snel, er zit duidelijk verschil in merken  ;)  Ik vind dit nog minder als smuldier.

Jij dus ook niet meer Martine  ;) .
Laatst gewijzigd door Mojo77 op Wo 30 Apr 2014, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
erwinenmarloes
2-sterren

Berichtdoor erwinenmarloes » Za 03 Mei 2014, 15:38

Ik heb het een korte tijd gevoerd, maar ben er weer vanaf. Beetje eenzijdig qua smaak. Ik vond het er wel lekker uitzien. Zoë was het snel zat.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”