Al keer bekend over bloedwaardes bij rauw gevoerde honden?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
evelyn02
4-sterren

Al keer bekend over bloedwaardes bij rauw gevoerde honden?

Berichtdoor evelyn02 » Do 24 Apr 2014, 19:14

Is er al meer bekend over het onderzoek naar bloedwaardes bij rauw gevoerde honden?

Bobbie is intussen 13,5 jaar en bij bloedonderzoek werd een licht verhoogd ureum gevonden (11,7; normaal waarde 3,2-10,3). Kreatinine is normaal (58; normaalwaarde <124). Verder een licht verhoogd fosfaat (1,8; normaalwaarde 0,9-1,7). Totaal proteïne iets verlaagd (52; normaalwaarde 54-76). HB iets verlaagd (14,3; normaalwaarde 15-19)
Dus diverde geringe afwijkingen. Op zich zou dit kunnen passen bij beginnend nierfalen (vooral het verlaagd proteïne wijst wel in die richting). Maar als de bloedwaardes bij rauw gevoerde anders zijn, zou het ook daarbij kunnen passen in combinatie met veroudering.

Ik denk niet dat een nierdieet kwaad kan, maar ben wel benieuwd wat jullie van deze waardes vinden. En hoe strikt ik me zak moeten houden aan dit dieet.
Laatst gewijzigd door evelyn02 op Do 24 Apr 2014, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
evelyn02
4-sterren

Re: Al keer bekend over bloedwaardes bij rauw gevoerde honden?

Berichtdoor evelyn02 » Za 26 Apr 2014, 08:39

Weet niemand wat?

Wat vinden jullie van de uitslagen?
Parelridder
5-sterren

Re: Al keer bekend over bloedwaardes bij rauw gevoerde honden?

Berichtdoor Parelridder » Za 26 Apr 2014, 17:00

Bij mijn weten is er nog geen nieuws t.a.v. het onderzoek naar bloedwaarden bij rauw gevoerde honden.

Ik heb geen opleiding of ervaring hierin, maar uitgaande van de door jouw gegeven gemeten - en normaalwaarden, beschouw ik de gemeten waarden als zodanig gering afwijkend dat ik het als 'normaal' zou beschouwen, indien het een onderzoek was met geen andere aanleiding dan 'APK'.
Als de aanleiding tot dit onderzoek bijvoorbeeld klachten zijn die kunnen duiden op beginnend nierfalen of bijv. medicatie die dit kan veroorzaken, dan zou ik hiermee wél rekening houden.
Als de resultaten uit het bloedonderzoek je niet lekker zitten, zou ik 'm een poosje op een (consequent) nierdieet zetten en zo onderzoeken of je verandering ziet in gedrag, vact etc. én opnieuw bloedwaarden laten prikken. Op grond van de resultaten bekijken of het zinvol lijkt dit voort te zetten.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”